Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ringe om øjnene

Redigeret 21 november, 2009, 07:32 i Åben debat om øjne
Jeg har meget mørkebrune øjne, eller det vil sige jeg havde...det var en fra familien der sagde hvad er det med dine øjne, de har forandret sig, du har fået en kant rundt om øjnene, og det bliver mere og mere, jeg kan beskrive dem sådan ringen er ca 3 milimeter, hvor halvdelen er meget blågrå, den anden del er meget lys, hvorefter det brune så kommer, mine propiler er meget små ca 4 milimeter...er det bare alderen? jeg er 47 år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sådan er det også i min familie.
    Jeg er kun 13 år, men jeg har lagt mærke til at alle de ældre i min familie har en hvid ring udenom eller indeni iris. (Har aldrig fundet ud af det <)
    Men det er kun dem der er .. 65 opaf som har det. (ca)
    Jeg og mine søskende og mine forældre har talt lidt om det, og vi har fundet ud af at alle de som har 'den hvide ring' har en ting tilfælles; grøn/grå stær.
    Det lyder dog lidt mærkeligt at du er kun 47 år og begynder at få den hvide ring?
    anyway, så har jeg aftalt med mig selv at gå til en øjenlæge når jeg er 40 år, og måle trykket.
    Har du nogen som helst symptomer på gøn/grå stær?
    Du kan måske gå til øjenlægen og få tjekket trykket, og måske endda få diagnosen? :D

    Håber det kunne bruges til noget. Har også selv søgt på internettet uden held :/
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har altid forbundet det med demens? :S
  • Indstillinger
    Demens? Hmm.. Måske, men ingen i min familie har så vidt jeg ved demens, måske er der flere slags sygdomme der giver ringe om øjnene?
Log in eller Registrér for at kommentere.