Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

klamydia

Redigeret 14 juli, 2009, 03:39 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle

Her står meget om klamydia men der er også blevet stillet et spørgsmål både fra mig og en anden, men det svar har vi aldrig fået.

Hvor længe kan man gå og have klamydia uden at man ved det?
Eller også kan man gå i 7 år og have klamydia uden at vide det?

Det kunne vi godt tænke os at vide!

På forhånd tak til alle.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det her jo et debatforum, og ikke en "spørg og svar brevkasse", så du kan måske få nogle forslag og ideer, men de faglige og korrekte svar må du altså finde hos fagfolk.

    Men - jeg har da et bud:

    Klamydia er en farlig ting, for nogle kan få nogle symptomer, som de så går til lægen med og der få behandling, og så er alt jo godt, men andre kan jo sagtens få og have klamydia uden at vide det, uden at have nogen former for symptomer - måske allerhøjst en let snue e.lign. som man jo aldrig tænker på at gå til læge med, og så måske en dag, når man gerne vil have barn og ikke kan, ja, så bliver man testet positiv for klamydia og den har i de mellemliggende år ligget og lavet total ravage i ens fertilitet.

    Jeg tror faktisk godt, man kan gå med det i mange år uden at vide det. Derfor hører jeg til gruppen, der måske har råbt lidt højt her på siderne, for Klamydia kan altså lave utrolig megen ulykke.

    Sørg for at bruge beskyttelse, dvs. kondom, sørg for at blive checket jævntligt - især ved partnerskifte og "smuttere".

    Der er desværre ikke andre til at passe på dig - end dig selv.

    Håber du kan bruge dette.
Log in eller Registrér for at kommentere.