Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Løbe problemer:(

Redigeret 18 august, 2009, 16:54 i Motion
Heysa alle sammen:)
Håber i lige kan hjælpe mig lidt.
Jeg er igang med og træne min kondi op, derfor tænkte jeg om der var en kostplan man kunne gå efter? som ville hjælpe en lidt på vej.
men har også et problem når jeg løber når jeg kommer omkring de 2 kilometer, så begynder min lægmuskel og spænde mega meget så det bliver svært og løbe?
nogen der har et forslag til hvad det kan være?.
Den nederste del af ryggen bliver også meget øm, så det bliver svært og løbe videre?
Er det manglende opvarmning eller andet?
please hjælp mig lidt her:)?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Skal jeg stoppe med og løbe når det gør ondt eller skal jeg holde en pause eller bare prøve og bide det i mig?
    Løber ca. hver dag nu
  • Indstillinger
    Hej.
    Prøv at nøjes med at løbe hver anden dag, og sørg for at du har ordentlige løbesko. Jeg får også ondt, hvis jeg ikke varmer op først, men hvis jeg strækker lidt ud inden, så er der ingen problemer.
  • Indstillinger
    Hvis du ikke har dyrket motion regelmæssigt før, skal du nok ikke lige starte med at løbe hver dag. I stedet kan du sørge for at varme godt op, og så løbe og strække godt ud når du kommer hjem, og få ordentlig søvn. Hvis du så er hel øm og har ondt i musklerne dagen efter, så skal du nok droppe løbetræningen den dag.

    Nogle kloge mennesker siger, at man skal forøge sin træning med 10 % hver uge - ellers risikere du bare at få en skade.

    God fornøjelse :)
Log in eller Registrér for at kommentere.