Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tyk i hovedet?

Hej.
Jeg er en dreng på 16 der har det problem at jeg er tyk i hovedet dvs. store kinder, min kæbe er ved at "forsvinde", og også lidt tyk under hagen... Jeg er ikke tyk på resten af kroppen, er heller ikke helt tynd, har en bmi på 20, og kan godt mærke at jeg har taget en lille smugle på i teenage årene. Jeg er 178cm høj og vejer ca. 65kg. Ville høre om der var nogen der bare vidste om det var "babyfedt" - eller hvad det hedder, eller om jeg skal tabe mig 5 kg, eller noget i den stil?
Synes der er mange mennesker der vejer mere end mig, der har et tyndere ansigt? Det irritere mig meget, hjælp.

På forhånd tak!

Hvis det er "babyfedt" er der så en måde at slippe af med det uden at vente til jeg bliver 25 år eller noget i den stil?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har en bmi på 20, så du er i hvert fald ikke overvægtig, og jeg tror da egentlig ikke, der findes en "kur" der kun går på hovedet, men når man er teenager, så er man altid utilfreds med sit udseende, så det tror jeg også dine kammerater er et eller andet sted. De kan beklage sig over en for stor næse, for små ører, forkerte fødder osv osv. Sådan er det, og det er en naturlig del af at være teenager, hvor man er usikker og tror alle de andre har helt check på al ting - og at det kun er en selv, der har det svært. Det er faktisk ikke nogen særlig rar alder, selv om man som voksen drømmer sig tilbage til den tid - ak ja. Jeg er egentlig ret sikker på, at dine kammerater ikke synes der er noget helt specielt mærkeligt ved dit udseende.

    Men til dit problem: Hvordan ser man ud i din familie? Har man også "runde hoveder" eller er det kun dig? Hvis der er "runde hoveder" i din mors eller fars familie, så er du nok nødt til at indstille dig på, at du har arvet dette, og det kan du altså ikke gøre noget ved.

    Det er altid en god ting at tænke på sin kost, sørge for god og varieret mad og dyrke motion, og hvis det i dit tilfælde ganske enkelt er fedt der samler sig i hovedet, "babyfedt", som du kalder det, så vil det sikkert forsvinde stille og roligt af sig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.