Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

T3 i dk?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Lene.

    Vi er fuldstændigt enige :-))

    Men i nogle tilfælde er det nødvendigt, at "skære" ned med Eltroxin/Euthyrox!!!

    Kærlig hilsen Annemarie
  • Indstillinger
    Liothyronin bliver brugt til thyreoideacancerptt., så det er noget man kan få i DK, men kun af en endocrinolog, onkolog eller på en øre-næse-hals afdeling. Det er meget potent (virksomt) pga sin meget korte halveringstid. Det er ikke noget man spøger med, så jeg vil stærkt fraråde at købe det på nettet. Brug det kun i samarbejde med din læge. Jeg ved at en af overlægerne på Herlev har undersøgt det i videnskabelig studier og bruger det, mens andre ikke tilråder det til ptt. med godartede lidelser.
    Man kan se om produktet på den svenske lægemiddelfortegnelse www.fass.se
    Hilsen Sia
  • Indstillinger
    Jeg er en af dem der får T3 og jeg ville ALDRIG bestille det på nettet -Det er et stof som får stofskiftet til at stige -har bivirkning med hjerte forstyrrelse og fremmer knogleskørhed pga stofskiftet kører stærkt-
    Du skal have din endokrinolog til at give dig T3-
    Jeg får det udleveret på endokrinologisk amb ,når jeg er til kontrol og jeg fik det rigtig godt da jeg startede får stadig 40 mikrogr Lio og 50 mikrogr eltroxin dagligt -min TSH ligger på 0,00 og T3 4.6 hvilket er biokemisk for højt ,men jeg har ingen bivirkninger af det
    Mvh Kirsten
  • Indstillinger
    ... jeg ville heller ikke turde bestille dem på nettet. Det er rigtigt. Man skal virkelig vide, hvad man gør, når man tager t3. Jeg har eksempelvis kun fået 1/4 tabl (5 mg) pr dag som tillæg og det har gjort stor forskel for mig.

    Jeg er thyroideacancerpatient og jeg kunne ikke tåle at få et højere t4 tal. Min tsh skal være næsten umålelig og derfor fik jeg lidt t3 til at forhøje t3-tallet med og dermed kom tsh ned på det tilladelige. Jeg kan ikke lige huske det præcise. Jeg tror nok det er 0,1-0,4 tsh må være når man er tidligere cancerpatient. Det er noget helt andet når man ellers "bare" har lavet stofskifte. Der stiler man vist efter en tsh på omkring 1 eller hvor man har det godt i normalområdet.

    MVH lene
  • Indstillinger
    Ja, Liothyronin er bestemt ikke til at "spøge" med. Det er meget virksomt og ved for megen indtagelse, kan de virkelig give ubehagelige gener.

    Jeg overgik til Levaxin for 5 uger siden. Jeg tog 25 mkg mindre ugentligt ved præparatskift og min sædvanlige morgendosis af T3 tilskuddet (knap 1/2 tbl.). Jeg har fået dette tilskud siden 2007.

    De sidste uger har jeg virkelig haft det dårligt - ca. 1/2 time efter indtagelse af Lio´en. Kvalme, svimmelhed, koncentrationsbesvær - ja, kroppen står totalt af.

    I går undlod jeg min Lio. Der var ikke disse symptomer - "kun" træthed!!!

    Idag skete der det samme igen efter indtagelse af godt en 1/4 Lio!!!

    Jeg er selv af den formodning, at Levaxinen har en bedre virkning, hvorfor mit stofskifte er blevet for højt - og dermed også T3.

    Jeg regner med at få mine blodprøvesvar i de kommende dage.

    Dette var blot et indlæg for at sige: Lad være med at importere Liothyronin. Mange kan have brug for det, men vi skal være meget inde i tallene, for ikke at få disse ulidelige symptomer. Så for dem der ikke ved hvordan Lio´en "virker", er det virkelig med, at der er en endokrinolog på "sidelinjen".

    Kærlig hilsen Annemarrie
  • Indstillinger
    Jeg har et lav stofskifte og overvejer og bruge T3 til at booste mit skofskifte, samt få min fedt % ned. Jeg er ung og er ikke 100% klar over hvilken bivirkninger jeg vil kunne få efter. Jeg har anskaffet mig nogle Cytomel T3 100mcg dog har jeg ikke tænkt mig og intage 100mcg om dagen. jeg kører en kur på 3 uger, hvor jeg optrapper stille og roligt op til 75mcg om dagen alt efter hvad jeg kan følge på min krop, og nedtrapper så der efter. Har selvfølgelig også min kost i orden. Jeg er lige fyldt 18, har en vægt på 92 kg og er 185 høj. Nogle der kan fortælle mig om hvad der kan ske med min krop, og bivirkninger. Tak på forhånd.
Log in eller Registrér for at kommentere.