Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævelse når forhuden er tilbage?

Redigeret 4 december, 2016, 13:07 i Mandlige sexproblemer
Jeg er en dreng på 17 år, som tidliger havde en forhudsforsnævring. Jeg var til lægen og fik så et snit til at udvide hullet så jeg igen gå få huden tilbage. Siden da har jeg kunnet få huden tilbage uden problemer, som er super fedt.
Da mit pikhoved ikke er vandt til at være blottede, er det meget følsomt. Derfor går jeg rundt med forhuden tilbage, for at vende mit pikhoved til det, og gøre det mindre følsomt(så det ikke gør så ondt).
Men, jeg har lagt mærke til at når jeg har forhuden tilbage i en længere periode(omkring 8-12 timer) så bliver den lyserøde del af huden(den del som er oppe tættest på pikhoved) hævet op. Hævelsen sker som sagt kun når det har været tilbage i en periode. Tager jeg huden tilbage op over hoved, forsvinder hævelsen hurtigt efter 1-2 timer.
Hævelsen gør ikke ondt på nogen måde, jeg kan uden problemer side og prikke til den, og det føles bare lidt som en blød trædepotte på et dyr.
Jeg har læst mig frem til man blandt andet kan få hævelser ved onani, sammenleje, urenhed og infektion. Men da jeg ikke har ornaneret på det sidste, haft sammenleje, efterhånden er ret så ren og det ikke gør ondt, går jeg ikke ud fra det sku være grunden.

Det har bragt mig frem til følgende spørgsmål:
1) Er det bare normalt at den lyserøde del af huden når forhuden er tilbage hæver når den har været ude i en længere periode?

2) Eller, er det bare et tegn på huden ikke er vandt til at være tilbage, og vil det så bare forsvinde med tiden, hvis jeg bliver ved med at ha forhuden tilbage?

3) Eller, sku der være en helt andet forklaring? Da det ikke gør ondt og kan forsvinde så hurtigt, har jeg svært ved at gå ud fra det sygdom/infektion/osv.

Tak for hjælpen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det er ikke noget jeg tror du skal være bange for!! Har selv oplevet det et par gange før med ophævet forhud. Den første gang var efter sex, opdaget det der om morgenen da jeg vågnet, og troet det var en sygdom jeg havde fået, men fandt så ud af det var væk igen efter nogen timer.. Og nu her idag har jeg fået det igen, og der er det kommet ud af den blå luft.. Så jeg kunne forestille mig at det er noget som kommer og går helt af sig selv, når en pik bliver belastet af og holde skindet tilbage så længe, så kommer der sådan en reaktion.. Det er meget naturligt ville jeg mene!! Men skal ikke sidde og gøre mig klog, er jo ikke læge :)
  • Indstillinger
    hey har også lige fået det, men kan ikke få forhuden tilbage tror jeg skal gå til lægen eller vente pikken har vænnet sig til at være lidt mere blottet? ved ikke helt hvad jeg skal gøre ?
Log in eller Registrér for at kommentere.