Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bryster?

Redigeret 15 juli, 2009, 19:41 i Åben debat for kvinder
Hej ialle sammen :)
Jeg er nu fyldt 15 og har hverken fået mens og min krop ligner en på 12..
eller det vil sige mine bryster ? ..
hvorfor vokser de ikke :) ?
Jeg har ventet tre år og der er stadig intet sket. :('

- min mor bruger en a80 jeg kan knap nok passe en a65? (og jeg er som sagt snart 15??(

- jeg har stadig ikke fået min menstartion?, kan det have noget at gøre med min lave bmi på 15,20?
- men jeg er aldrig syg men meget spinkelt byget? (min mor sagde at hun også altid har været meget tynd - det ligger til familien..)

men jeg ligner meget min mor af bygning, så chansen for jeg for større er meget lille er den ikke?

- hvornår er bryster totalt færdig udviklet?

- og hvad er græsen for plastic kiologi?

knus :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    At du er en meget spinkel pige kan sagtens have forbindelse til, at du ikke er kommet helt i pubertet endnu, sådan er der nogen, der er indrettet, og det kan man nok ikke gøre så meget ved.

    Du skriver, at det ligger til familien at være meget tynde, men jeg synes det virker som om, du er lige vel tynd nok, så måske du skulle få en snak med sundhedplejersken f.eks. omkring din kost - nogle har problemer med overvægt - nogle med undervægt. Begge dele kan der gøres noget ved.

    Mht. plastiske operationer, så bør du glemme alt om det i hvert fald de næste fem år. Når du er 20 år ser du forhåbentligt også anderledes på tilværelsen og har det okay med din krop, også selv om du måske ikke ender med store bryster. Husk - der er væsentligere ting i tilværelsen end store bryster, din egen personlighed f.eks.

    Og nej - jeg ved, det er svært at være 15 år og ikke ligne alle de andre, men tænk på, at "alle de andre", synes heller ikke de ligner "de andre" - det er normalt som 15-årig at føle sig helt forkert, men ikke ensbetydende med at alle andre også synes det.
  • Indstillinger
    tak for svaret. :D ja jeg er meget tynd men jeg har vlret på sådan kost ting og det hjalp slet ikke :( min bmi er på 15,21

    ja okay :) det håber jeg
  • Indstillinger
    Redigeret 15 juli, 2009, 19:44
    Hejsa..
    Jeg var 15, da jeg fik min mens. Jeg havde meget,meget små bryster. Der gik lang tid før de blev størrere.

    De begyndte først at vokse meget mere, da jeg var 17 år og begyndte på p-piller. Det var trælst i starten, ik at have særlig store bryster, når de fleste i klassen havde dobbelt så store bryster. Men jeg valgte at være glad for det jeg havde, og selvtilliden var stadig i top.

    Piger får som regel menstruation i alderen fra 10-16 år, og måske har dit BMI tal en smule at gøre med din manglende menstruation. Måske spis lidt mere end du plejer, og se om det kan hæve dit BMI-tal lidt mere. Men en ting er sikkert, du vil få din menstruation, og du vil få bryster.

    Jeg ved det er trælst at vente på, når man så inderligt vil have sin menstruation, men det eneste råd jeg kan give dig er tålmodighed

    Mvh. Thechef23

    ps. håber du kunne bruge det til noget :)
  • Indstillinger
    Hejsa..
    Jeg var 15, da jeg fik min mens. Jeg havde meget,meget små bryster. Der gik lang tid før de blev størrere.

    De begyndte først at vokse meget, da jeg var 17 år og begyndte på p-piller. Det var trælst i starten, ik at have særlig store bryster, når de fleste i klassen havde dobbelt så store bryster. Men jeg valgte at være glad for det jeg havde, og selvtilliden var stadig i top.

    Piger får som regel menstruation i alderen fra 10-16 år, og måske har dit BMI tal en smule at gøre med din manglende menstruation. Måske spis lidt mere end du plejer, og se om det kan hæve dit BMI-tal lidt mere. Men en ting er sikkert, du vil få din menstruation, og du vil få bryster.

    Jeg ved det er trælst at vente på, når man så inderligt vil have sin menstruation, men det eneste råd jeg kan give dig er tålmodighed

    Mvh. Thechef23

    ps. håber du kunne bruge det til noget :)
  • Indstillinger
    Tak :) ja det kunne jeg helt bestemt :)..
    Skulle jeg så overveje p-piller?
    - Jeg er også rigtig glad for det jeg hat - men der må¨meget gerne komme mere ;)
  • Indstillinger
    Jeg håber da ikke, der findes nogen læger, der vil skrive p-piller ud til en så ung pige, der i øvrigt ikke en gang har fået sin første menstruation.

    Hvis du vil være bare lidt god ved dig selv, så overvejer du ikke p-piller før din menstruation er regelmæssig.

    I øvrigt har jeg aldrig hørt at bryster skulle vokse som følge af p-piller. Det er dermed ikke sagt, at det så ikke er rigtigt, men det bør du da bestemt undersøge lidt nærmere, før du bruger den metode.
  • Indstillinger
    Jeg siger ik at p-piller får ens bryster til at vokse fra a-c skål. Det jeg tror er at det lidt ekstra tilskud af østrogen i p-pillerne, var med til at sætte lidt skub i udviklingen af mine bryster.....

    Men ja, du skal helt klart vente til du har fået din mens., og lad den blive regelmæssig, før du overhoved overvejer at få p-piller. Min grund var beskyttelse ved samleje (udover kondom), sammen med min kæreste på det tidspunkt.

    Mvh. Thechef23
Log in eller Registrér for at kommentere.