Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En god sønderjysk kommune, til psykiske problemer

Redigeret 15 juli, 2009, 21:20 i Studerende og unge
Jeg har i over et år været på kontanthjælp, fordi depression og angst i 10 har gjort det svært at fuldføre en uddannelse, eller håndtere et job.
Jeg arbejder selvfølgelig på at være i behandling, men intet har endnu haft en effektiv og længerevarende virkning... Så jeg regner med at måtte være sygemeldt et godt stykke tid endnu...

Jeg har måtte fraflytte kommunen i Viborg af både personlige grunde, men også fordi den kommune virkelig er ubehjælpsom.. Sagsbehandleren forstår ikke alvoren i det, og det virker næsten som om hun tror det er noget jeg sidder og finder på...

Min lejlighed er opsagt til september, men jeg har intet andet sted fundet endnu... Lige i øjeblikket bor jeg hos mine forældre i sønderjylland, og regner med at finde min næste lejlighed hernede et sted også, så jeg ikke skal bruge 5 timer i tog på at komme på besøg... Og jeg føler mig tryggere her.

Men hvilke kommuner er der i det sønderjyske, der er værd at råbe hurra for hvad angår hjælp til psykisk syge? Jeg ved godt at kommuner generelt ikke er pisse lette at have med at gøre, men man har vel lov at være heldig...
Jeg gider bare ikke endnu engang risikere at sidde og være nedtrygt dag ud og dag ind, og det meste af det skyldes den enormt dårlige behandling man får af det offentlige, så man virkelig føler at alting er håbløst, og man ikke kan forvente nogen hjælp i denne verden.
Jeg håber inderligt det er muligt at genvinde et håb om at der ER nogen som gider hjælpe psykisk syge i deres kommune!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver ikke, hvor gammel, du er og hvad du ellers foretager dig.
    Du beskriver ti (år eller måneder?) som kontanthjælpsmodtager.
    Symptomer på angst og depression, bopæl i Viborg og forældre i Sønderjylland.
    Hvad er det, du vil have svar på?

    Den sociale lovgivning gælder for hele Danmark.

    Hvad har du selv gjort for at få det bedre eller få behandling?

    mvh

    Kkj
Log in eller Registrér for at kommentere.