Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny med P-Ring

Redigeret 9 juli, 2009, 12:13 i Prævention
Jeg er lige begyndt at bruge P-ring, og har læst hele indlægsseddelen, men der er nogen ting som jeg spekulere lidt over...
Der står at man helst ikke må ryge mens man bruger den, især ikke hvis man er over 35. Nu vil enhver med god fornuft mene at det generelt er bedst at lade være med at ryge, men jeg gør det nu alligevel. Men hvilken indflydelse har rygning HELT PRÆCIST for præventionen? Hvorfor er det et problem? Og er problemet så slemt, når jeg kun er 22?
Det er ikke fordi jeg vil ryge for evigt, men jeg mangler langt mere motivation og argument for at et stop kan lykkeds, andet end en indlægsseddel der fraråder det, men ikke fortæller hvorfor.

En anden lille ting er, hvad man normalt gør ved ringen under samleje. Som jeg kunne forstå på det, kan man godt have sex med den, men eventuel risiko for gene, mens lægen der ordinerede ringene forslog man generelt bare tog den ud.
Personligt spekulere jeg mest over om den kan rykkes så meget under samleje, at man ikke kan få fat i den. Er det overhovedt muligt?

Der står også i indlægsseddlen at det er vigtigt at ringen bliver indført (og taget ud?) på det præcis samme tidspunkt af døgnet, på samme ugedag.
Jeg kan måske forstå det med ugedag, men hvorfor er det så vigtigt at det skal være på præcis samme klokkeslet? Der står det max må være 3 timer efter den tid den blev indsat sidst... Hvorfor betyder det så meget?
Log in eller Registrér for at kommentere.