Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det Drypper Efter Jeg er Færdig med at Tisse

Redigeret 17 marts, 2010, 08:36 i Åben debat for mænd
Jeg er 37 og føler mig generelt rimeligt frisk.

De sidste par år syntes jeg at efter jeg har tisset færdig og kommer den tilbage i underbukserne - giver den en lidt ekstra.

Nogen gange er være end andre... Har ellers ikke smerte i pungen eller andet...

Strålen og trykket er vist ret normalt... Men det er godt nok anstrengende med "sjatterriet".

Til tider forsøger jeg at "snyde" den. Påbegynder at ligge den i underbukserne men tager den så frem igen - og på den måde afværger jeg det værste...

Er der nogen der kender til dette?

Har læst om symptomer på prostatakræft og så videre. Og at besøge lægen er naturligvis nok den bedste løsning, hvis det skulle blive for slemt... Men er der nogen der har erfaringer med det kan være "normalt" eller på anden måde erfaringer med den slags... ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror grunden til dette er, at når du står oprejst og tisser (hvis du gør det), så er mavemusklerne spændt, og derved måske trykker lidt på blæren/urinvejene, så der stadig er lidt tis tilbage. også i det du måske bøjer dig forover, for at stikke kalorius tilbage i bukserne så slapper du af i mavemusklerne, og derved ryger det allersidste tis ud.

    jeg ville prøve at sætte mig ned og tisse også se om samme problem stadig er der.

    En anden forklaring på problemer kunne være, at musklerne bliver slappere og slappere.

    Hvis dette er tilfælder ville jeg prøve knibeøvelser for mænd:)
  • Indstillinger
    ang. prostata kræft, skal du holde øje med besvær ved tisning/smerte.
  • Indstillinger
    Jeg har samme problem, jeg sidder ned og tisser, for når jeg står og tis kommer der meget efter i bukserne, ik så fedt, men jeg har også været ved lægen med det, hvor jeg så skulle måle mit pis og skrive ned hvor meget der kom efter i bukserne, og veje bukserne for lægen siger at udlægger man mindre end 8 gram om dagen kan de ik gøre noget, syntes jeg er noget pis da det ik er særlig fedt og gå at dryppe, men hun sagde man skulle klemme på penis fra bag på pungen og helt ud til hovedet for at få det sidste ud men virker ik på mig.
  • Indstillinger
    min læge sagde også det var fordi blæren ikke trækker sig ordentlig sammen, men vil ik gøre noget før jeg er oppe på 8 gram pis i bukserne, hvad skal vi med læger når de ik vil hjælpe en,
  • Indstillinger
    Måske skulle du overveje at drikke noget tranebærsaft det hjælper af og til på urinproblemer
    Det koster næsten ingenting
Log in eller Registrér for at kommentere.