Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål ang. evt. glemt p-pille?

Redigeret 8 juli, 2009, 10:45 i Prævention
Hej alle

Beklager endnu en af disse tråde. Synes bare ikke jeg kan finde svar i nogle af de lignende tråde om emnet.

Sagen er den, at jeg muligvis har "glemt" en p-pille.

Forløbet er som følger:

Lørdag d. 13. juni:
Ca. kl. 00 - Tager min p-pille for lørdag som vanligt om aftenen inden jeg går i seng.

Natten til søndag d. 14. juni:
Ca. kl. 02 (muligvis før)- jeg kaster op og p-pille følger evt. med op.
Tager ingen ny p-pille herefter, da jeg ikke tænker over, at den kunne være røget med op.


Søndag d. 14. juni:
Ca. kl. 00 - Tager min p-pille for søndag (den sidste før pille-pausen)

Holder herefter pause og får en blødning som sædvanlig.

Er sammen med min kæreste lørdag d. 20. juni (mens jeg stadig blødte) og vi bruger dumt nok ikke yderligere beskyttelse, da jeg stadig ikke tildeler den opkastning den store betydning.

Begyngte derefter på ny pakke p-piller om mandagen (d. 22. juni) og har taget dem regelmæssigt lige siden.

Mit spørgsmål er så om episoden med p-pillen lørdag d. 13. juni kan have nogen betydning for om jeg var beskyttet mod graviditet, da jeg var sammen med min kæreste d. 20. juni? Ved jo netop ikke om p-pillen fra d. 13. juni nåede at blive optaget i kroppen eller ej?

Ved ikke om det kan bruges til noget, men tager altid mine p-piller meget regelmæssigt og har stort set aldrig glemt nogen.
Har læst indlægssedlen for mine p-piller igen og igen, men synes heller ikke den giver mig svar.

Selv finder jeg det af en eller anden grund ikke særlig sandsynligt at jeg skulle være blevet gravid der, men alligevel.. - tanken bliver ved med at vende tilbage..

Jeg kan vel heller ikke tage en test endnu?

Håber nogle er lidt klogere på det her område end jeg

På forhånd tak.

Kram Cecilie.
Log in eller Registrér for at kommentere.