Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p piller og graviditet

Redigeret 11 juli, 2009, 04:30 i Snart gravid
Jeg har haft taget p piller i 4 aar nu.
Jeg har planer om at stoppe med p pillerne til Januar da jeg gerne vil blive gravid til foraaret.

Det jeg er nervoes for nu er, at jeg ofte har daarlig mave, og frygter at det goer at p pillerne ikke virker. saa jeg bliver gravid

Kan man se paa barnet og graviditeten (altsaa kan laegen se det) om man har taget p piller under graviditeten?

Selvom jeg ikke haaber at blive gravid nu vil jeg jo gerne naeste aar. Kan det vaere svaert at blive gravid efter p piller, skal man helst vente nogen maaneder med at blive gravid efter p pille stop (jeg taenker paa om barnet kan blive paavirket af hormoner)?

Kan man gaa til laegen for at se om hormonerne fra p pillerne er ude af kroppen?

Grunden til at jeg gerne vil vente med at blive gravid til naeste aar er, at jeg gerne vil blive faerdig med min cand. inden

Kommentarer

  • Indstillinger
    De fleste er heldige og bliver gravide inden for rimelig tid efter p-pille stop, men her på siderne kan du jo også læse om kvinder, der er længere tid om det, hormonerne påvirker øjensynligt forskelligt fra kvinde til kvinde; sådan er det.

    Du skriver, du har dårlig mave? Vil det sige, at du kaster op umiddelbart efter at have taget din pille? Så kan den sevfølgelig ryge med ud. Hvis det f.eks. handler om diarre, så har det ingen indvirkning på p-pillernes virkning. Men - var det ikke en ide at få undersøgt hvorfor du har dårlig mave?
Log in eller Registrér for at kommentere.