Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst, døden kikker på mig?

Redigeret 18 juli, 2009, 15:20 i Angst
Det sker når jeg sover eller er på vej til at sove. Jeg vågner med et sæt og jeg kan se eller tror jeg kan se en person på mit værelse der kikker på mig? Personen som mere eller mindre minder om en kvindelig død bevæger sig hen imod mig. Og selv om jeg hverken er overtroisk eller noget er personen der bare. Når jeg så tænder lyset er den væk.

Mine symptomer om man vil, er at jeg er totalbadet i sved. Jeg har hjertebanken og jeg kan mærke min puls banke i hele kroppen. Jeg har denne susende fornemmelse ned af ryggen, som hvis man bliver konstant forskrækket. Jeg ryster og er på godt dansk skide bange, frygtelig bange. Nogen gange bliver jeg vred på ''personen'' så jeg begynder at slå ud i luften og andre gange begynder jeg bare at græde af afmagt.


Og selv om jeg en logisk tænkende person som ikke tror på så noget, er personen der bare om jeg vil det eller ej.

Hvad gør jeg ? Er der nogen der kender en sygdom, der kunne passe på dette, eller er der nogen der har oplevet noget magen til?

Hjælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    til joeymoey19. det kunne være synshallucinationer som man behandler med antipsykotisk medicin. eller en angst der er så voldsomt at den fremkalder disse billeder. som man behandler med antidepressivt medicin. sidste mulighed kunne være at det er epilepsi i en lidt special udgave. for ofte når man ser billeder kortvarigt til langvarigt som pludselig dukker op uden man kan gøre for det og at det samtidigt føles som om hjernen centrifungere med næsten samme lyd som en vaskemaskine, og at man føler man er lammet mens man har det, plus en stor svimmelhed og hovedpine bagefter, så kunne det godt tyde på epilepsi. og der foretrækker jeg lamictal/lamotrigin held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.