Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til modermærker

Redigeret 13 februar, 2010, 13:21 i Åben debat om hud og hår
Hej, jeg har siden jeg var lille haft 3 modermærker på ryggen. De er self. vokset gennem årene, og har resulteret i jeg faktisk har et rigtig dårligt selvværd. Går aldrig i bar mave, på stranden, eller alt det.

Vil rigtig gerne have dem fjernet, men ved ikke hvordan det foregår, alle siger jo noget forskelligt.

Så håber nogle her ved hvad jeg skal gøre.

- Hilsen Kristian.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg kender flere som har fået fjernet større modermærker hos lægen.. Jeg ved ikke om det kun er modermærker der har risiko for kræft.. Du kan snakke med din læge?

    Håber du kunne bruge det
  • Indstillinger
    tror det er med lokal bedøvelse og et lille snit.
  • Indstillinger
    Er det gratis? Nu er det lidt tid siden, så vil lige informere om at der stadig vokser flere og flere.
    Har nu 6modermærker der er meget tydelige (1cm diameter cirka) 4 på ryggen, et i nakken og et på venstre bryst.

    Skal jeg bare ringe til lægen og sige jeg har 6modermærker jeg gerne vil have fjernet og så er det det?
  • Indstillinger
    Hej Kristian

    Jeg vil foreslå, at du ved henvendelsen til lægen siger, at du har nogle modermærker, som du er lidt utryg ved. Jeg tror, at det er en bedre strategi end at starte med at sige, at du gerne vil have dem fjernet af hensyn til dit udseende :o)

    Sagen er jo, at der er en vis risiko for modermærkekræft, og når modermærkerne sidder på ryggen, er det jo ikke så nemt at holde øje med, om de forandrer sig.

    Det var i hvert fald, hvad jeg sagde til lægen. Jeg er blevet solskoldet nogle gange som barn, og derfor tænkte jeg, at det nok var en god ide at lade lægen kigge på mine modermærker på ryggen. Og inden jeg fik set mig om, havde lægen bestemt, at det var en god ide at få dem fjernet, for så behøvede jeg jo ikke gå og bekymre mig mere om de modermærker, sagde hun.

    Lægen fjernede dem selv, og der var intet som helst sygeligt i dem. Jeg syntes egentlig ikke, at de var grimme, men jeg er glad for at have fået dem fjernet, netop på grund af risikoen for modermærkekræft.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.