Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller

Redigeret 18 juli, 2009, 13:07 i Prævention
Hej netdoktor.
Jeg er en pige på 19 år, som lige er begyndt for 11 dage siden med P-piller..
Jeg har prøvet at have taget p-piller før, men har aldrig prøvet at have det, som jeg har det nu.
For det første så har jeg stadig min mens efter disse 11 dage, jeg har nogle gange kvalme, smerter fra underlivet..
Er det lmindelige symtomer, eller er det noget jeg bør være mere opmærksom på??
Håber du forstår spørgsmålet
Hilsen BlackAngel90

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er kommet ind på debatforum. Der sidder altså ikke en læge parat, men der i mod er det helt almindelig lægfolk, der debatterer.

    Så mit forslag til dig er da, at du skal kontakte din læge; det kan være du skal have nogle andre p-piller.
  • Indstillinger
    Ja, okay.. Det kunne jo være der var nogle , som kendte til symtomerne, eller som havde en ide om, hvad man skal gøre..
  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg synes det fint du stiller det spørgsmål herinde, selvom ingen af os er læger.
    Kunne det være som du selv skriver at nogen har været ude for det samme.
    Men mit bedste råd vil være du går til lægen, eller ringer derop.
    Da jeg skulle skifte p-pille mærke, ringede jeg til min læge, så sendte hun mig bare en ny recept til mit apotek.
    Men ring og få en snak med din læge, så vil han/hun kunne hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Mange tak Detbaremig! Var lige hvad jeg mente me mit indlæg!
    Ja, det må være sådan jo.. Men nu er jeg da heldigvis sluppe af med kvalmen og smerterne, så det generer mig ikke mere.. Må være fordi kroppen lige skulle vende sig til det:)
  • Indstillinger
    hejsa

    Du kan gå til din læge og få henvisning til en gynækolog som kan tjekker om der er noget i vejen, hun kan også finde ud af om det er de rette p-piller du får, der findes mange forskellige.

    karina
  • Indstillinger
    Ja okay.. Læste lige brugsanvisningen (for 177.'ende gang) og der står at kvalme er et meget hyppit symton:)
  • Indstillinger
    Du må meget undskylde mit indlæg til dig. Det var egentlig kun ment som en venlighed, da jeg fik indtrykket af, at du troede at du skrev til en læge - det er der nemlig mange, der tror.

    Dit spørgsmål var der bestemt ikke noget i vejen med - dog tillod jeg mig at gå ud fra, at du havde læst indlægssedlen og der læst om de eventuelle bivirkninger, der ofte er i forbindelse med opstart af medicin. Min fejl igen - undskyld.
  • Indstillinger
    Det er helt okay:)
Log in eller Registrér for at kommentere.