Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hader mig selv

Redigeret 4 juli, 2009, 15:54 i Anoreksi
Jeg er indlagt nu og har taget på, så jeg kun mangler et kilo, for at være normalvægtig. Men jeg kan næsten ikke holde mig selv ud. Jeg føler mig virkelig fed. Jeg vil rigtig gerne tabe mig igen. Og så holder min mor stor fødselsdag til august. Det lægger virkelig et pres på mig, for jeg har ikke lyst til at folk skal se mig, når jeg er så tyk.
Jeg er hjemme på weekend, og har ikke spist så meget, men motioneret en del. Men hvis jeg taber mig for meget, vil de jo hurtigt opdage det...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sagens kerne står i overskriftsfeltet, men det er ikke det, du skriver om i selve tekststykket. Du har sikkert hørt dette nogle gange, men anoreksi og andre spiseforstyrrelser skyldes i bund og grund en dårlig psykisk tilstand.

    Stort set alle piger, også piger, der ellers har en god selvtillid tænker på at smide et par kilo - uanset vægt.

    Jeg ville mene, at du bliver nødt til at finde ud af, hvorfor du synes at du skal være tyndere nu - når din krop nu hverken kan holde til det og du formentligt kun ville blive endnu smukkere af et par ekstra kilo.. Find ud af, hvad der nager dig. Det er typisk ting, der slet ikke har noget med vægt at gøre.. Psykologhjælp hjælper i mange tilfælde hvis man blot er en smule modtagelig - har du måske også allerede været igennem.

    Elsk dig selv. Grib dagen - det er vigtigt, for du har kun en chance i dette liv. Værn om din krop, for den skal bære den gennem livet - glade og mindre glade stunder.

    Og prøv at glæd dig til at se familien igen. De tænker kun på, at du skal have det bedst muligt, og hvis sygehusvæsenet mener at det er med plus et par kilo, så er jeg ret sikker på at familien også helst ser det.

    Kroppen er et unikt system. Pas på den!
Log in eller Registrér for at kommentere.