Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gør ondt under sex!

Redigeret 17 januar, 2010, 05:28 i Kvindelige sexproblemer
Hej,
Jeg er en pige på snart 20år, som har problemer med mine nye kæreste når vi prøver på have sex.
Det gør meget ondt når han trænger op i mig ( selvom vi har haft forspil, nusset osv, så jeg er "våd"), vi prøver have samleje, men det ender med vi må give op hver gang pga det gør ondt på mig og han synes også jeg er meget "stram".
Det skal siges at jeg IKKE er jomfru, mistede min mødom da jeg var 14år og havde fast kæreste i 4år.
Men med min nye kæreste fungere det slet ikke som med min eks kæreste.
Næsten lige før det er værre end at miste sin mødom, det gør i hvertfald rigtig ondt.
Håber der er nogen som er prøvet noget i samme retning eller kan hjælpe mig med et/eller flere gode råd.
Det er lidt flovt når sexlivet ikke fungere med sine nye kæreste ;-)

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Er din kærestes penis bemærkelsesvis større end din ekskærestes eller evt. andre sexpartneres, idet både han synes, du virker stram og det gør ondt på dig?

    Hvis det ikke er tilfældet og der ikke er andre ydre logiske forklaringer, skyldes smerten højst sandsynligt at du spænder i de forkerte muskler ved indtrængning. Det er faktisk mere almindeligt, end man tror og det kan forekomme helt ud af det blå, uden man er klar over det. Han vil også kunne mærke spændingerne, derfor vil du for ham måske føles stram. Det er også ligegyldigt, hvor våd du er, så vil det gøre ondt.

    Der kan være mange forskellige grunde til, at man pludselig spænder. I dit tilfælde, kan det være fordi, det er med en ny kæreste og du gerne vil præstere godt og derfor fokuserer for meget på, hvad du gør frem for bare at modtage. Det kan være noget, du blot har tænkt første gang, I forsøgte og så har frygten for endnu en fiasko skabt vedvarende spændinger i dit underliv.

    Mine råd er at du slapper af og helt lader være med at tænke på, at det før er gået galt. Slip tankerne og modtag nydelsen. Hvis smerten kommer, så prøv at spænde i de samme muskler, som du ville spænde, hvis du skulle slå en prut. Det lyder måske mærkeligt, men det er en måde, hvorpå du kan løsne spændingerne.

    Hvis det bliver ved, vil jeg anbefale dig at konsultere en gynækolog eller en sexolog, som jo er ekspert på området.

    Held og lykke med det
  • Indstillinger
    Hej,
    tak for dit svar!
    Ja min nuværende kærestes penis er større end min eks kærestes.
    Så det kan man måske have noget med at gøre, men burde man ikke udvidde sig med det samme?

    Jeg har læst på nettet, at det kan være fordi man spænder meget i kroppen og musklerne at det kan gøre ondt, så vil prøve at slappe af, selvom det svært når det gør ondt og svier.

    Jeg er ikke så vild med skulle kontakte min læge, men det kan vel blive nødvendigt hvis det forsætter.
  • Indstillinger
    jeg har samme problemer, fandt du en løsning?
Log in eller Registrér for at kommentere.