Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kvindelige cyklus og ægløsning og prævention.

Redigeret 5 juli, 2009, 12:05 i Prævention
jeg har et spørgsmål til jer ang den kvindelige cyklus og ægløsning og prævention.

Jeg har haft brugt p-piller i mange år (siden jeg var 15-16år), men kan nu pludselige ikke tåle dem, (har forsøgt flere mærker, men får bla hævede ben, uren hud og vægtøgning)

Jeg sluttede så med den sidste pille d 1 juni, og min mens startede som den skulle d 3 juni. og nu da jeg ikke brugte noget, begyndte jeg at tælle dage for at finde frem til min ægløsning.
Der skete så lige 2 upser uden beskyttelse d 17 og 20 juni, hvor jeg så købte en fortrydelsespille. Men så d 24 juni startede min mens (alså 9 dage før!).. (fordi jeg fik regnet mig frem til at min ægløsning så måtte være mellem d 15-19 juni

Også er det jeg vil spørge: hvad betyder det at den er startet 9 dage før? (var det fordi jeg var blevet gravid at kroppen reagerede)?

Hvad med min cyklus nu,,hvilke dage skal jeg regne fra nu ?min sidste mins dato eller min"normale dato"?.. (ved at man skal regne 12-16 dage FØR ens mens start!)
og til sidst, hvilke præventionsmuligheder har jeg så, nu da jeg ikke kan tåle p-piller?


Er der nogle der mon kan hjælpe mig med svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er sådan set ikke noget underligt i, at kroppen lige skal hitte ud af at fungere uden medicinsk styring, som den har været i , som du selv skriver - mange år.

    Jeg synes da bestemt du skal få en snak med din læge, dels om hvordan og hvorledes mht din cyclus nu du er stoppet med p-piler og dels skal I da tale sammen om, hvilken form for prævention, der vil passe bedst til dig og dit behov.

    Hvis du har fået børn, så er der noget, der kan være bedre end hvis ikke du har og omvendt.
Log in eller Registrér for at kommentere.