Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

SeneBetændelse

Redigeret 5 juli, 2009, 11:56 i Knogleskørhed
Hej.

Jeg har her siden Onsdag Ved 9-12 Tiden haft Utroligé smerter i min højre fod.
Så jeg ringede til vagtlægen Onsdag aften som bare sagde den skulle have ro.
Det bliver så ved og jeg ringer igen, og en læge kommer og ser på den.
Han siger også bare at den skal have ro, og jeg skal tage nogle Ipren.
Næste morgen(Torsdag), tager jeg 2 Ipren, de hjælper også nogle timer.
Men om aftenen tager jeg 2 igen. Men de hjælper overhovedet ikke.
Jeg vælger at tage ind på sygehuset. Hvor jeg på et tidspunkt mens jeg venter,
på en læge, er lige ved at besvime.

Jeg kommer så ind til lægen, som konstaterer SeneBetændelse.
Og det går over om nogle dage til en uge. Med ro og hvile.
Men det gør stadig ondt som bare pokker. Hvad kan jeg gører for at dulme smerterne?

Kærlig hilsen Kristian.

Ps. Kan det med jeg var ved at besvime have noget med det at gører?
Eller har jeg bare ikke fået nok væske?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddebart vil jeg da mene, du har fået en rimelig korrekt diagnose, så du må holde den i ro og tage noget smertestillende. Jeg undrer mig dog over, at det er lykkedes dig helt at undgå at kontakte din egen læge? Det burde da have været der, du først og fremmest skulle have henvendt dig.

    Men væske kan man simpelt hen ikke få for meget af, når det er så varmt som det er nu. Jeg vil mene, at rigigt mange for tiden nærmest besvimer og er utrolig dårlige, fordi de ikke får væske nok.

    Det skader i hvert fald ingen steder i din fod, hvis du sørger for at skylle grundigt igennem med en masse vand.

    Under normale forhold bør man drikke mindst 1½ l vand dagligt - når det er så varmt kan man sagtens drikke det dobbelte - måske endda lidt mere.
  • Indstillinger
    Ok, mange tak for hjælpen.
    Grunden til jeg ikke har snakket med min egen læge, er vidst fordi at man kun kan ringe mellem 08:00 og 9:00, og det her var om aftenen. Regner også med at snakke med min egen læge imorgen.

    Men lige et spørgsmål skal begynde og træne i motions center her imorgen (Styrke og motion). Sammen med en fra noget som hedder SSP(Sådan nogle som hjælper unge igang med aktiviteter)
    Og kan det skade elelr gøre det med min fod værer? Der er træner på, så jeg tror hun ved noget om det.
    Men hvad vil du anbefale? Helst en løsning så jeg kan træne, fordi kan ikke blive ved at udsætte det.
  • Indstillinger
    Ja, min undren omkring egen læge skyldes at det kan godt være man kun kan ringe og tale med lægen selv mellem kl. 8 og 9, men man skal altså kunne få kontakt med sin lægekonsultation på hverdage mellem 9 og 16, så du havde sådan set en hel hverdag dagen efter, du havde fået dine smerter, men fred nu med det.

    Jeg er ikke læge - det er der i øvrigt sikkert ikke mange af debattørerne her, der er; det er jo et debatforum for almindelige lægfolk, så jeg synes da bestemt, du skal kontakte din læge vedr. lige præcis dit tilfælde, da det kun kan vurderes i det enkelte tilfælde, hvad der er godt og hvad der ikke er det.

    Som jeg kender til det, så er moderat bevægelse rigtigt godt, men det må ikke gøre ondt. Hvad med nu, hvor det er sommer, at tage dig noge gode svømmeture? Det er fin motion/træning og belaster meget lidt i et fodled.
Log in eller Registrér for at kommentere.