Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Manglende orgasme

Redigeret 3 juli, 2009, 03:37 i Kvindelige sexproblemer
Ja, godt nok er jeg en mand, og dermed lidt fejlplaceret men problemet handler om min kæreste.

Jeg kan ikke give hende orgasme (nu snakker vi om klitoris orgasme). Vi har været sammen i over 1 år. Hun er altid klar på sex, hun har faktisk mere lyst end mig. Hun siger hun er, og virker også rigtig tændt når vi har sex. Og hun siger hun er afhængig af sex med mig. Men orgasmen mangler. Det virker dog ikke til at gå hende synderligt på, hvilket jeg synes er mærkeligt, for det går mig på.

Jeg har gennem de sidste 10 år altid kunnet give varierende kærester klitoris orgasmer hver gang, og det gjorde jeg også. Enten oral el med fingrene. Så mener ikke selv det er mine evner der fejler noget. Massage og nusseri og nærvær er der også rigeligt af. Hun siger selv, at hun nyder det rigtig meget men bare ikke kan komme helt derop hvor hun får orgasme.

Jeg har spurgt om hun kan komme når hun er alene, og det svarede hun lidt uldent på. Så derfor tænker jeg at hun måske godt kan, men er ikke sikker. Hun havde en depression da vi mødtes. Det fandt jeg dog først ud af et stykke tid inde i vores forhold. Hun er nu rask, men hun får stadig piller mod depression (pga. nedtrapning). Jeg har læst at pillerne kan påvirke sexlyst og evnen til at få orgasme. Men kan det være dét når nu problemet var der inden pillerne? og sexlysten bestemt ikke mangler.

Men det vigtigste for mig er om der er noget at gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da muligt, hun har en form for blokering, som hun med noget hjælp kan få brudt, men der er sikkert ikke meget, du kan gøre - det er hende selv, der skal have det ønske, og hvis hun har det, så kan du i alle højeste grad hjælpe og støtte hende, men hvis ikke hun selv vil, så kan du ikke.

    Mit forslag til dig, er at du naturligvis tilkendegiver, at du gerne vil hjælpe hende, hvad du da sikkert også har gjort, men så må du lade beslutningen være hendes, for hvis du bliver ved med at presse hende, gør du det sikkert mere svært for hende at slappe af, da hun nok vil føle et præstationspres.

    Så jeg synes, I skal nyde jeres sexliv som det er, du skal virkelig tilkendegive, at du nyder samlivet med hende - bare det, vil muligvis få hende til at slappe mere af. Måske I gradvist skal eksperimentere lidt, men det skal fremgå, at det er for at udvikle jeres sexliv - ikke for at så kan det være, hun får den orgasme, for så vil hun garanteret "lukke" på stedet - ikke bevidst, men helt sikkert ubevidst.

    Så kan det være, at på et senere tidspunkt, hvor hun måske er blevet endnu mere tryg ved dig, hun så får overskuddet til at ville "have mere ud af det." Og så kan det være, hun skal have lidt professionel hjælp - og der ville det være uvurderligt for hende at have din fulde støtte.

    Husk - orgasme er mange ting, så hvis hun føler sig glad, tilfreds og tryg sammen med dig, så betyder det altså også alverden - for hende.
Log in eller Registrér for at kommentere.