høj puls og varme?
Hej skal lige høre. fyr på 22. Og min puls plejer at ligge på det normale. De 60 - 70. Men på det sidste har den ændret sig noget. Den kan nu nå de 90. Kan den utålelige varme der er i min lejlighed gøre det?
Altså forhøjer varme pulsen?
Altså forhøjer varme pulsen?
Kommentarer
Da jeg ikke har en hjertesygdom - eller anden sygdom, der forlanger jævnlig pulsmåling, har jeg ikke bemærket pulsforøgelse i varme, men det er da nærliggende at tro den sikkert stiger lidt, når det er varmt.
Men - behøver du opholde dig i denne ulideligt varme lejlighed hele tiden? Findes der dog ikke et sted i nærheden, hvor der er nogle skyggefulde træer f.eks.
Og - får du væske nok? Altså vand - i en sådan varme er det vigtigt med rigeligt vand - gerne 3-4 liter afhængigt af, hvor fysisk hårdt, man bevæger sig.
Men ja. Tror det er en blandning af angsten og at jeg er begyndt at træne jeg bliver lidt urolig for at den er steget så meget.
Men vedr. spørgsmålet om varmen, så er jeg genenerelt ikke bygget til det. Ude som inde. Det er alt for varmt i denne tid. Har det meget bedre i kulde.
Men kan godt se det er lidt det forkerte sted at skrive mit spørgsmål. Men kunne i ikke finde en bedre placering end under hjærte . . . De har trods alt en del samarbejde de to.
Mht. vand, så er det korrekt, at man ikke skal drikke 3-4 liter om dagen under normale forhold, men når det er så varmt som det er nu, og man sveder meget, at afgiver man også meget væske, derfor foreslår jeg så meget.
Under normale vejrforhold bør man drikke ca. 1½-2 liter dagligt, og selv om dine kammerater ikke gør det, så er det altså en rigtig, rigtig god ting at sørge for rigeligt væske. Vi er generelt alt for dårlige til at drikke, men så er det ofte derfor man får hovedpine og andre former for utilpashed.
Så det er altså afsindig vigtigt - og i denne varme. Prøv en gang at få en masse vand ned, så kan det være, du meget hurtigt får det meget bedre, altså fysisk.