Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

høj puls og varme?

Redigeret 2 juli, 2009, 10:17 i Hjerteproblemer
Hej skal lige høre. fyr på 22. Og min puls plejer at ligge på det normale. De 60 - 70. Men på det sidste har den ændret sig noget. Den kan nu nå de 90. Kan den utålelige varme der er i min lejlighed gøre det?

Altså forhøjer varme pulsen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    En normal sund, ung mand burde ikke have brug for at gå og måle puls, så jeg går ud fra, at du - når du skriver på denne side - har en hjertesygdom, hvorfor du natuligvis må forhøre dig hos din læge, om denne pulsforøgelse er et problem for din hjertesygdom. Du kan risikere at få ret så misvisende bud i et debatforum, hvis ikke du fortæller hvorfor du har brug for at måle puls.

    Da jeg ikke har en hjertesygdom - eller anden sygdom, der forlanger jævnlig pulsmåling, har jeg ikke bemærket pulsforøgelse i varme, men det er da nærliggende at tro den sikkert stiger lidt, når det er varmt.

    Men - behøver du opholde dig i denne ulideligt varme lejlighed hele tiden? Findes der dog ikke et sted i nærheden, hvor der er nogle skyggefulde træer f.eks.

    Og - får du væske nok? Altså vand - i en sådan varme er det vigtigt med rigeligt vand - gerne 3-4 liter afhængigt af, hvor fysisk hårdt, man bevæger sig.
  • Indstillinger
    uha. Jamen nej har ikke en hjærtelidelse jeg ved af. Men lider tilgengæld af angst. (en af grundene til jeg ikke er meget ude og til at jeg er opmærksom på det. ) Men hænger mest sammen med jeg er begyndt at træne her hjemme. Så skal lige følge med i hvordan det går. Det med vand. Jeg har op til flere gange fået at vide af kammerater at de ikke kender nogen der drikker så meget vand. (jeg drikker heller vand en noget andet, dog skal der nu noget andet i kroppen i ny og næ.)
    Men ja. Tror det er en blandning af angsten og at jeg er begyndt at træne jeg bliver lidt urolig for at den er steget så meget.
    Men vedr. spørgsmålet om varmen, så er jeg genenerelt ikke bygget til det. Ude som inde. Det er alt for varmt i denne tid. Har det meget bedre i kulde.

    Men kan godt se det er lidt det forkerte sted at skrive mit spørgsmål. Men kunne i ikke finde en bedre placering end under hjærte . . . De har trods alt en del samarbejde de to.
  • Indstillinger
    skal også nævnes (selvom jeg ikke burde måle det.) at efter en gå tur ned til byen der ligger en 20-30 m væk kan den nå op til de 120+. Hvilket jeg mener svarer til en løbe tur.
  • Indstillinger
    Det må du altså meget undskylde - jeg anede ikke, du lider af angst, det fremgik ikke af dit indlæg. Jeg vil ligeledes beklage mit svar til dig under hudkræft, men jeg kunne jo ikke vide, at du havde den sygdom.

    Mht. vand, så er det korrekt, at man ikke skal drikke 3-4 liter om dagen under normale forhold, men når det er så varmt som det er nu, og man sveder meget, at afgiver man også meget væske, derfor foreslår jeg så meget.

    Under normale vejrforhold bør man drikke ca. 1½-2 liter dagligt, og selv om dine kammerater ikke gør det, så er det altså en rigtig, rigtig god ting at sørge for rigeligt væske. Vi er generelt alt for dårlige til at drikke, men så er det ofte derfor man får hovedpine og andre former for utilpashed.

    Så det er altså afsindig vigtigt - og i denne varme. Prøv en gang at få en masse vand ned, så kan det være, du meget hurtigt får det meget bedre, altså fysisk.
  • Indstillinger
    åh jamen er ingen grund til unskyldninger., i og med jeg er nervøs for det ene og det andet ved jeg godt det er nogle dumme ting. Er 22 og i vores familie er det meget normalt at blive de 80-90 år. eneste to dødsfald i min tid var på 86 og sidst på 94. Så i teorien skal jeg leve længe. Men angst sejrer bare for det meste. Så jp skulle måske have nævnt det. Men ja. Den er modtaget. Jeg sprøjter noget mere vand i kroppen og prøver at nyde dagen. Men ellers tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.