Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vågner op til 9 gange før jeg falder rigtigt i søvn.

Hej. Ja som sagt så vågner jeg tit før jeg falder helt i søvn. Kan forklare den ene af aftnerne. Sætter en film på (ser altid film af de to grunde, at jeg har piven for ørene og er den bedste måde at blive helt træt på.)
Når jeg så falder i søvn kan jeg vågne et pr sekunder efter med et gisp. (som et chok eller som i at glemt at trække vejret.) Og kan følge sådan ca med i hvor lang tid jeg er væk via filmen der er på. Vågner til samme scene som jeg faldt i søvn til feks.
Dette kan så ske op til 9 gange som det værste jeg har prøvet. Når jeg så endelig falder helt i søvn så sover jeg imellem 7 til 8 timer. Vågner selv uden vækur. (så må betyde min krop får det søvn den skal have. Kan ikke mindes at vågne på den måde midt om natten. Dog vågner jeg til tide midt om natten, men det er vel normalt.
Men ja dette gør mig bare urolig. Min læges svar er drømmen hvor man falder. Men hvad er sansynligheden for at få den 9 gange i træk på under 5 min?
Og skal nævnes at jeg kæmper med noget angst som jeg har haft i nogle år.
Så mine tanker siger da selfølgelig at det kunne være det. Men vil bare udelukke de andre muligheder først. Er til daglig meget træt. Men tror det ligesågodt kan skyldes at det er så SK*** varmt her inde.
Men ja hvis du har læst min lille stil og har nogle tanker så sig endelig til.

Tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har meget svær ved at falde i søvn ,kl kan blive 2 3 om natten uden at have sovet .men jeg kender ikke årsagen,det er siden jeg er kommet over overgangsalderen er der nogen der kender til det
Log in eller Registrér for at kommentere.