Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter omkring haleben ved stående / siddende

Redigeret 1 maj, 2010, 04:33 i Rygsmerter
Hej.

Jeg faldt engang i mine skoleår, Lige på halebenet ved fodbold i frikvarteret. Det var på asfalt. Og gjorde sindsygt ondt.

Jeg gik med det i et stykke tid og afventede at ømheden ville forsvinde..

Da jeg havde gået med det længe, Så gik jeg til lægen, og fik rønten og NC scanning. Hvor det blev konkluderet at intet var i stykker.

En kiroprakter sagde jeg skulle lave nogle ryg øvelser fordi en "nerve" var i klemme eller noget lignende.

Det skal siges jeg aldrig havde nogle smerter i ryggen før dette fald.

Der er nu gået 5 år. og går med smerter hver dag. Smerten er i det område som jeg faldt i.

Især når jeg sidder ned / står op. kommer smerten hurtigt. At skifte position hjælper midlertidigt. Men efter kort tid skal jeg igen flytte position pga smerter.

I nogle tilfælde bliver jeg nødt til at ligge mig ned for at slappe ryggen af.

Jeg er sindsygt træt af at gå med smerter hver eneste dag i mit liv. Og har kontaktet min læge igen som har henstillet mig til en doktor med speciale i led og muskler.

Jeg kan simpelthen ikke tro på, At der skulle være en "nerve" i klemme, Da det alt sammen hænger sammen med det fald. Jeg tror det var gæt værk.

Måske de har kigget forkert ved den scanning?.

Er der nogen der kender til disse symptomer, Og hvordan fjernede de det. For jeg kan ikke gå med det her meget længere. Tror heller ikke det er særligt sundt i længden med de skiftende og mærkelige positioner jeg bliver nødt til at bruge for at lindre smerten, Desuden er det udholdeligt under uddanelse at skulle sidde ned under undervisning med de smerter. Jeg er desværre nærmest "vant" til smerten og har derfor gået med det længe. Men jeg savner en rask ryg og ikke skulle have en konstant smerte hele tiden.

Jeg har prøvet ibumatin / pamol / Selv gigt medicin (min far har morbus betharew). Og ingen af dem kan fjerne smerten, i bedste tilfælde Lindrer det den svagt.

Hilsen Christian

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg kender en som led af næsten det sammen.
    Han blev anbefalet en privatlæge i Sønderjylland. Og siden da har der ikke været noget. Han anbefaler det. Hvis du vil have flere/nærmere oplysninger så sig til.
    Hilsen Maria
  • Indstillinger
    Hej Maria.!

    Kunne du ikke sende adressen på denne læge, som du anbefalede til Henrik.
    Minne symtomer ligner meget dem Henrik har, så jeg vil prøve at kontakte ham, - for min egen læge, (3 styk), hverken kan eller vil gøre noget.
    Det er åbenbart blevet almindeligt i Danmark, at folk mere eller mindre bliver tvunget til selv at søge helbredelse, for egne penge.
    E-mail adresse: sobi@privat.tele.dk.
    Hilsen - SØREN
  • Indstillinger
    hej! jeg vil også gerne have adressen på den privatlæge i sønderjylland, har de samme problemer. på forhånd tak. jyttedrespainter@mail.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.