Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med at synke mad

Hej alle,

Her i løbet af den sidst uge har jeg oplevet, at jeg nærmest ikke kan synke mad uden, at jeg får det galt i halsen. Jeg kun indtage meget små bider ad gangen.

Jeg har desuden oplevet, at skulle indtage en hel masse vand for ikke, at være øm i halsen.

Jeg er meget bekymret da jeg aldrig har oplevet noget lignende før.

Jeg føler mig ikke syg på nogle andre måder.

Er der nogle af jer der har en ide om hvad det kan være?

Mvh.

Søren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil da foreslå dig at bestille en tid hos lægen hurtigst muligt.
  • Indstillinger
    For nogle år siden, blev jeg undersøgt flere gange i forbindelse med fjernelse af min galdeblære. Det foregik ved gastroscopi, og efterfølgende havde jeg i næsten 1 1/2 år, store problemer med at synke både flydende og fast føde.
    Det var som om mine muskler i halsen var blevet beskadiget ved den mekaniske "vold", som musklerne, var blevet udsat for, mange gange.
    Jeg fik maden galt i halsen eller den røg op i næsen, og jeg måtte synke mange, mange gange for at få maden ned. Drikkevarer gik som sagt deres egne veje, og det var frygteligt, både opleve selv, og overvære. Min mand var altid parat til diverse "redningsforsøg", som der dog heldigvis ikke blev brug for.
    Og så pludselig en dag kunne jeg føle at det var blevet bedre, og nu mærker jeg intet til problemet mere.
    Mon andre har haft tilsvarende oplevelser efter gastroscopi,? det skulle ikke undre mig, om der findes flere som kender til det.
    Det er en meget voldsom ting at udsætte sin hals for, nærmest som at sluge en støvsugerslange, og man gylper og ræber og tårerne sprøjter, alt imens lægen småsnakker og beroliger, og smiler venligt. Men en trøst er det da at tilstanden ikke er kronisk.....ihvertfald ikke for mig. Og operationen bragte et godt resultat, så det var trods alt det hele værd. Venlig hilsen Katinka09.
Log in eller Registrér for at kommentere.