Den rift i underlivet gør mig sindssyg!
Hej alle sammen
Jeg har et meget irriterende problem! Jeg har fået en rift i underlivet- i venstre side, mellem min ene skamlæbe og min klitoris. Jeg aner ikke hvordan den er kommet, men selvom jeg lader den være og den heler fint, så begynder den at klø VOLDSOMT engang i mellem og selvom jeg prøver at lade det være, så springer det op igen.
Riften bløder ikke, men det er stadig en rift så jeg kan "se ind" i mig. Den klør ikke ret meget eller ofte længere, men jeg kan da ikke li' jeg har en rift der er åben dernede! :-(
Har været ved lægen men hun sagde at det formentlig bare var fra et indlægsbind der skrabede hul. Men uanset hvad, burde det da vel kunne heles og aldrig springe op igen?
før jeg fik denne rift, havde jeg en lille udbulning dernede, det lignede lidt det samme som en vabel man får i forkerte sko.Det spurgte jeg også lægen om og hun sage jeg havde været bidt af insekter - selvom det er mellem skamlæberne! Havde rigtig mange af de "vabler" for et par år siden men de gik væk og den "sidste" af dem, fik jeg så skradset hul på, men den er så blevet til den der rift nu.
Fik at vide det ikke er kønssygdomme og heller ikke kønsvorter eller noget som helst. Er ved at blive vanvittig over at den ikke bare kan hele for altid og jeg kan ikke li at jeg har haft de er bid...
Jeg har et meget irriterende problem! Jeg har fået en rift i underlivet- i venstre side, mellem min ene skamlæbe og min klitoris. Jeg aner ikke hvordan den er kommet, men selvom jeg lader den være og den heler fint, så begynder den at klø VOLDSOMT engang i mellem og selvom jeg prøver at lade det være, så springer det op igen.
Riften bløder ikke, men det er stadig en rift så jeg kan "se ind" i mig. Den klør ikke ret meget eller ofte længere, men jeg kan da ikke li' jeg har en rift der er åben dernede! :-(
Har været ved lægen men hun sagde at det formentlig bare var fra et indlægsbind der skrabede hul. Men uanset hvad, burde det da vel kunne heles og aldrig springe op igen?
før jeg fik denne rift, havde jeg en lille udbulning dernede, det lignede lidt det samme som en vabel man får i forkerte sko.Det spurgte jeg også lægen om og hun sage jeg havde været bidt af insekter - selvom det er mellem skamlæberne! Havde rigtig mange af de "vabler" for et par år siden men de gik væk og den "sidste" af dem, fik jeg så skradset hul på, men den er så blevet til den der rift nu.
Fik at vide det ikke er kønssygdomme og heller ikke kønsvorter eller noget som helst. Er ved at blive vanvittig over at den ikke bare kan hele for altid og jeg kan ikke li at jeg har haft de er bid...
Kommentarer
Et indlægsbind, der har generet? Går du med trusseindlæg hver eneste dag? Jeg ved ikke, hvordan det er lykkedes producenterne at overbevise kvinder om, at det er nødvendigt. Trusseindlæg suger jo helt vildt, så den naturlige fugtighed bliver suget væk, og derfor kan du måske sagtens blive irriteret. Trusseindlæg er perfekte til de første og de sidste menstruationsdråber, men ellers? De fleste - om ikke alle - skifter vel trusser mindst en gang dagligt, så det er da komplet unødvendigt også at have indlæg.
Og så vil jeg spørge dig, om du bruger stramme g-strengstrusser? Det er der jo ikke noget i vejen for, men jeg kunne da sagtens forestille mig, at nogle sådan vil sidde og gnave lige præcis i sådan en rift, selv om du egentlig ikke synes det, så jeg vil foreslå dig at bruge almindelige trusser i en periode, så riften kan få fred til at hele. Og du skal selvfølgelig så heller ikke have de aller mest stramme lange bukser på. Giv det hele lidt "luft".
Det er en dårlig ide at vaske sig der nede med sæbe, og det går jeg da heller ikke ud fra, at du gør, men det er naturligvis vigtigt at holde sig ren, så måske du lige skulle vaske med lidt vand et par ekstra gange om dagen mens du har riften, især lige nu, hvor det er så varmt. Og måske du skulle overveje at prøve noget andet vaskepulver til din tøjvask - vi er alle forskellige med, hvad vi kan tåle af den slags.
Til sidst vil jeg forslå noget, som jeg blev foreslået for mange år siden: Hvis du f.eks. inden sengetid lige smørrer dig med yoghurt naturel, der indeholder gode mælkesyrebakterier, tror jeg faktisk du vil opleve, at det hjælper.
Men - i hvert fald - sørg for at der ikke sidder noget og gnider på riften.
Lad mig høre, hvordan det er gået.
Alt hvad Lotte skriver er fint nok...det er bare ikke nok, og det hjælper ikke på det problem du har.
Der findes mange forskellige hudsygdomme i det område, og en del viser sig som du beskriver. Du skal ikke slå dig til tåls med, at din egen læge har set det, og det bare er en rift fra et bind, eller et insektbid....
Du skal bede om en henvisning til en dygtig gynækolog, eller en hudlæge.
Når du beskriver at det har kløet længe, der har været vabler og rifter....det skal ses på, og du skal have det behandlet korrekt. Du har nemlig ret; når det ikke heler, så er der noget galt.
Prøv evt. at læse i tråden Lischen Sclerosus...ikke for at gøre dig nervøs, men her vil du se, at meget at det du beskriver er beskrevet her. Desværre også kvinder, som i årevis har fået at vide, at det de fejler er svamp, irritation, tørre slimhinder, for stramme trusser, for vild sex, for meget sæbe, for lidt sæbe, forkert vaskepulver osv i en uendelighed...så derfor.. til lægen igen og få en henvisning...
De bedste hilsner Anette
Mange tak for alle rådene
Jeg skulle ikke have nogen sexsygdom eller noget, da det er blevet tjekket, og lægen sagde, at de der vabelting ikke var noget, men at jeg bare skulle lade dem forsvinde af sig selv. Det er da lige før, at jeg skal gå til lægen med den rift også, men hvis man så bare for det at vide, som du fik at vide, så kan jeg bestemt ikke bruge det til noget. Det har været der i et par måneder nu, og går op når jeg tror den er helet væk.
Ja ja, så ved du, at der er flere med en rift nøjagtig samme sted.
Nu var det første gang, fyren er veludrustet og I blev ved længe. Selvfølgelig kan du da have lidt rifter og være øm. Hvis du f.eks. ikke har rørt dig i lang tid og lige pludselig løber en lang tur, så får du også ondt. Der sidder også muskler, der skal trænes, så der kan du også tage det roligt. I har jo været gennem et længere motionsprogram med uvante øvelser. :-)
Men - at det svider sådan kan muligvis betyde, at du har fået en omgang blærebetændelse eller måske noget svamp, så jeg synes da lige du skal kontakte lægen og få gjort noget effektivt ved det.
Og - det er rigtigt fint, at I har brugt kondom, men blev det brugt hele tiden? For det skal det, hvis det skal beskytte ordentligt mod kønssygdomme - og i øvrigt også graviditet, hvis ikke du tog p-piller.
har læst på nettet det meste af aftenen, og tror måske også at det godt kunne være noget svamp ): så skal have en tid ved lægen til et tjek, men da jeg går på efterskole og har eksamner kan det jo godt blive svært at få tid.
og ja vi havde kondomet på hele tiden, jeg er jo en fornuftig pige
men er der nogen der ved hvor lang tid det tager for blisterne, eller de der knopper der ligner vabler at forsvinde?
Vent nu ikke for længe med det lægebesøg, ubehandlet svamp eller blærebetændelse bliver kun værre jo længere man venter, så selv om du er på efterskole, findes der jo også en læge der og det er vel ikke smart, hvis du skulle blive rigtigt syg, når du skal til eksamen, vel?
helt seriøst, jeg er 15 år det var min første gang, og vis det så er herpes, skal jeg så ikke bruge kondom resten af livet, vil jo ikke smitte andre?