Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ved at få måne, som 25 årig, meget kløe!

Redigeret 30 juni, 2009, 04:09 i Hårtab
Jeg er en fyr på 25 år, som i nogle måneder har tabt en del hår især i det område hvor man får en måne, man kan efterhånden godt se det store hårtab. Jeg har altid haft tyndt hår, men aldrig oplevet problemer før nu. Min hovedbund klør en del og er meget rød i det område og jeg har en gang i mellem nogle hvide flager, der ryger af, bare man rør dem. Mine forældre har aldrig haft problemer med hårtab, det er faktisk kun min morfar. Derudover har jeg ikke specielt høje tændinger. Jeg har dog været ret stresset hen over det sidste år, hvor min far har været meget indlagt, en hård uddannelse og 2 jobs ved siden af. Hvis hårtabet skyldes stress, er det så permanent eller kan det komme tilbage, når man stresser ned? Eller kan det være hårtabet skyldes den røde hårbund og de hvide flager? Jeg havde skoldkopper sidste sommer og havde en del i hovedbunden, kan de også have haft en indflydelse?

Ved i evt. om man kan få det undersøgt et sted og få svar? Det fylder meget i min hverdag og har gjort at jeg har mistet selvtillid og er kilde til endnu mere stress, så vil rigtig gerne finde ud af det her. Har også overvejet at gå til en hårklinik og høre om en hårtransplantation er en idé, selvom jeg nok godt ved jeg ikke har eller får råd til dette lige med det samme. Samt jeg har læst om regain og den type midler, men kan ikke rigtig finde ud af om det er en god idé? Derudover har jeg forsøgt med en shampoo mod for tidlig hårtab (BIO+ Stimulant shampoo), men den har nærmest haft den modsatte effekt og i hvert fald på ingen måde hjulpet med kløen. Derudover skylder jeg altid mit hår i koldt vand efter et bad, som jeg har hørt hjælper. Jeg bruger en voks dagligt, men en som kan skyldes ud af vand og jeg sover aldrig med voks i håret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Gå til lægen!

    min veninde havde meget stress en periode og mistede en del hår. men det er kommet tilbage.
    Har du evt. skæl? for det findes der shampoo'er mod. (ellers har matas en fin shampoo til tør og irriteret hovedbund).
Log in eller Registrér for at kommentere.