Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mulige bivirkninger fra astmatisk bronkitis

Redigeret 29 juni, 2009, 11:35 i Astma
Hey allesammen...

Her i den sidste uge, har jeg haft en mindre smerte i min brystkasse, mest på den inderste side af højre og venstre brystmuskel. Det er ikke en kraftig stikkende smerte, men mere en slags udmattelse eller sammentrækningssmerte...
Nogle gange føler jeg også at området er under pres, altså som om der er en som sidder oven på min brystkasse...

Jeg har fået konstateret astmatisk bronkitis (ved ikke helt om det er stavet rigtigt, undskyld hvis det ikke er =) ) fra barndommen af og har også fået at vide, at jeg har haft problemer med vejrtrækningen, da jeg var 0,5-2 år gammel... Dette har så udviklet sig til let astma, som er noget jeg oplever i ny og næ, og som bliver bekæmpet med en blå inhalator (turboheler står der vist på siden af den)...

Mit spørgsmål er bare om disse sammentrækninger/trykfølelser/smerter i min brystkasse kan være bivirkninger fra astmatisk bronkitis/astma, og om nogen har oplevet dette før og måske en måde at undgå det på ?

Mange tak for jeres tid =)

Kommentarer

  • Indstillinger
    En sidenote: Jeg har også fået konstateret allergi overfor græs og græspollen, kunne dette også have nogen påvirkning på mine smerter ?
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvad dine smerter føles, men når du har fået konstateret pollenallergi og vi er midt i højsæsonen, så er der da en vis risiko for at det hænger sammen.

    Jeg vil anbefale, at du tager en snak med lægen om smerterne - når man fejler sådan noget som astma, så er der vigtigt at tage symptomer fra brystet alvorligt.
  • Indstillinger
    Oke... Det skal jeg gøre...

    Tak for svaret =)
Log in eller Registrér for at kommentere.