Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger ved ny eltroxin

Har været i fast eltroxin i 12,5 år. For 3,5 måned siden fik jeg NY ELTROXIN. På apoteket spurgte jeg om de var anderledes end de tidligere, fordi jeg bemærkede de nye æsker. Dertil svarede apotekeren nej. De sidste 2 måneder har jeg døjet med følgende bivirkninger: kvalme, hovedpine-migræne (har aldrig lidt af hovedpine tidligere), muskelsmerter, manglende krafter, svimmelhed, underlig i hovedet, uro i kroppen, forvirret, ondt i maven, problemer med mine øjne (tørhed samt svært ved at læse), stikken/prikken i hænder og fødder, galoperende hjerte samt været depressiv.
Jeg er rystet over det skete, men er stoppet med det samme med at bruge ny eltroxin. Skal til læge i morgen, og vil under ingen omstændigheder ikke tage disse tabletter igen. Mine bivirkninger bliver indberettet til lægemiddelstyrelsen.
Jeg tager normalt 150 mg (1 på 50 mg og 1 på 100 mg). Er der nogen der kan sige mig, hvad jeg skal bestille, hvis jeg selv må bestille over goldpharma???
På forhånd tak
JL

På forhånd tak

Kommentarer

• Jeg kan bare sige, at jeg også oplever en del bivirkninger med svaghed i muskler, rysten på benene og lidt kvalme og uro i kroppen og specielt musklerne i læggene. Kvalme indimellem - men det største problem er mine muskler og så lidt småsvimmel. Øv, jeg har taget Eltroxin i 16 år - uden disse bivirkninger. Har ikke talt med min læge endnu - men kan godt mærke at jeg nok også bliver nødt til at gøre noget mere m.h.t. skiftning af præparat. Håer du vil skrive videre, hvordan det går dig. Jeg orker næsten ikke at skifte - men har i dag haft rystende muskler og lidt mere hjertebanken og ligesom ikke været helt "på" - småsvimmel. Glæder mig til at høre videre fra dig om, hvordan du tackler et skifte osv. Mine tal er fine (TSH 1,49), så jeg skulle være reguleret fint.
  • Hej Jette !

Jeg håber sandelig, at du kan få din læge med på at søge en udleveringstilladelse på et andet præparat.
    Du skal i hvert fald "banke i bordet" - hvis han stritter imod !!

HVIS det bliver nødvendigt for dig, at købe hos Goldpharme.com
    kan du bruge dette link:
    http://goldpharma.com/?show=item&item=home&lang=SWEDISH

På siden skal du søge på "Euthyrox" - så dukker de forskellige
    pakke- og dosisstørrelser op....

Held og lykke hos lægen.

*Pia
  • Hej!
    Ja jeg er også en af dem med bivirkningerne af ny eltroxin, ikke sådan at jeg er decideret dårlig af det men bare et generelt ubehag med lidt hovedpine i den ene eller anden side, trykken i hovedet og småkvalme. ja oveni er jeg blevet meget lysfølsom og fået dårligere syn, men ved ikke om det er ny eltroxin eller bare alderen 42 år. MEN min læge mener ikke hun kan hjælpe mig. Jeg har været inde på Goldpharma for at tage sagen i egen hånd, men det ser ud til at det skal være en læge der skal bestille det og at de skal have recept på det, hvordan klarer jeg det? Hvordan har andre fået det købt??? Jeg opdagede denne debat ved et tilfælde og fik en ahaoplevelse, nu forstod jeg hvad der foregik i min krop og mit hoved, havde ikke skænket en tanke at det kunne være ny eltroxin.
    Mange hilsner fra Rikke
  • Kære Rikke.
    Jeg gik ind på http://www.goldpharma.com. Du skal besvare nogle spørgsmål m.h.t. hvorfor du f.eks. vil bestille Eutirox. Når det er gjort, kommer der en mail, at dette er OK, hvorefter de sender recept til et apotek.
    Du vil få tilsendt medicinen til din hjemadresse.
    Det er vigtigt, at du melder bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen!!
    Held og lykke.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej !
    Jeg har ikke fået at vide, der var skeet ændringer med Eltroxin- og kan ikke se det på pillerne - kun at de nu udleveres i et"hylster" med låg. (mon det er de "nye" ????)
    -meeen har fået en masse af de samme symptomer som du -og andre her på siden har.
    Været indlagt nogle gange med voldsomme smerter i højre side af hovedet m/opkast også.(Egen læge først givet morfin indsprøjtning - men ingen effekt !!! - og indlage mig så- nu 2 gange )
    Lægerne er ikke enige om hvad jeg fejler ! En´siger inflammatorisk bindevævssygdom - og får Imurel ( giftigt stads)
    en anden kalder det Polyneuropati - nervebetændelse
    (hjernen forstår ikke smertersignalerne/ der er en kortslutnig pga. nogle tilgrundlæggende sygdomme - - ses ved migræne-piskesmeld og Basedows sygdom ) Tak er "heldig" at ha´det hele!
    Skal testes og ha´FLERE blodprøver taget !!!!!?????
    Hovedsmerterne sider i panden-tinding-baghoved-nakke og er øm ved berøring af hovedbunden. Samt snurren og smerter i ben og fingre og udtalt muskeltræthed/udmattethed -forvirret-lidt småsvimmel-koncentrationsbesvær/hukommelsesbesvær. Hævelse i venstre lår +omkring knæet. Kort sagt ondt i hele kroppen - sveder mere -kvamle -og utilpas !
    DET var en ordentlig "smøre" men i håb om andre kan blive gjort opmærksom på PROBLEMET er det vigtigt at få alle sympt. med - da nogle evt. kun har en del af sympt. !!
    Jeg føler mig som "forsøgskanin pt. - !
    Håber vores inlæg i debatten evt. kan hjælpe andre!!
    Mvh og go´sommer trods alt
    Vita12
  • Hej Vita
    Prøv at genkalde dig hvornår du startede på ny Eltroxin for symptomerne ligner meget mine, og de kom efter ganske få dage. Kom det før du skiftede kan det jo ikke være dem. Kom det efter må du altså slå i bordet og fortælle dem det med store bogstaver. Alle læger har fået brev nu og der har været en artikel i Dagens Medicin som de også burde have læst.
    Hilsen Sia
  • Hej!
    Tak AnneMarie for hjælpen! Inden jeg prøver vil jeg gerne høre om nogen har gode erfaringer med Eutirox fra Goldpharma.com? Og er dosis den samme?
    Mange hilsner fra Rikke
  • Hej igen,

Jeg glemte at nævne at jeg også har problemer med mit syn. Øjenlægen kan ikke sige, hvad det er, men mener det er noget allergi. Har fået forskellige øjendråber.

MVH
    JL
  • Kære Rikke.
    Jeg har ikke haft nogle problemer med Eutirox fra Goldpharma. Jeg fortsatte vanlig dosis. Du skal regne med at få taget blodprøver 4 - 5 uger efter præparat skift, da alle præparater ikke har samme virkning. Dette er meget normalt.
    Held og lykke.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej Alle

Er overbevist om at div. synsforstyrrelser, lysfølsomhed osv, følger med som bivirkninger af Ny Eltroxin og har intet med alderen at gøre. Led meget af selvsamme da jeg fik dem. Er nu på Eutirox og de virker udmærket.

Mvh Birgit
Log in eller Registrér for at kommentere.