Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

zeldox og abilify

Redigeret 27 december, 2014, 04:38 i Skizofreni
jeg får zeldox og vil gerne skifte over til abilify,,,
min psykiater siger at de fleste der får abilify også må tage anden psykosemedicin oveni.det må åbenbart ikke være nok med abilify alene?

er det rigtig at abilify også virker på de negativesymptomer?
tager du abilify sammen med anden psykosemedicin eller alene?

hvad er din erfaring med abilify?og hvor lang tid tager det før man mærker til
virkningen af medicinen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej. jeg oplever ikke at den modvirker de negative symptomer. men at jeg er kommet så langt ned i dosis at jeg har fået frigivet den dopamin mængde jeg har brug for. og dermed er lykkelig og glad det meste af dagen. vi ses .jeg kan først svare tilbage i næste weekend. har ikke internet hvor jeg bor. du må have super god bedring.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har fået abilfy og lyrica i en periode på et år. Lyrica virker på min angst og depression. Det har bevirket at jeg i dag er næsten angst fri og ikke har ret mange negative tanker. Abilify har har gjort at jeg er kommet ud af min psykose.

    Der er desværre bivirkningernved Abilify. Jeg har uro og en sitren i hele kroppen og kan ikke finde ro. Så jeg har talt med lægen om at få et andet præparat. Det tænker hun så over lige pt.

    mvh
    Mask1234a
  • Indstillinger
    til mask1234a. der er desværre ikke nogen antipsykotiske præparater endnu som modvirker uro, så længe medicin bruges på at blokere dopamin der har med lykke og lyst at gøre. og når det hæmmer det så meget som det gør, så er konsekvensen at man bliver ulykkelig og mister lysten til at gøre positive ting.
  • Indstillinger
    Det er ikke dopamin der bevirker glæde, det er serotonin, hvilket antipsykotisk også er med til at øge, samtidig med at de dæmper dopaminen. Ved skizofreni er der for meget dopamin i synapsespalterne, men antipsykotisk medicin øger ikke serotonin så meget som antidepressiv gør.
  • Indstillinger
    har man undersøgelser på hvordan, remsøvnen bliver påvirket af dette stof?
    Hvad centre i hjerne bliver påvirket, er det lille hjernen? da man taler om bevæg apparatet, (problemer med det).
    hvor bliver det udviklet?

    Jeg har mange spørgsmål...(ængstelig forældre)
    Med venlig hilsen
    Butnik3
  • Indstillinger
    En anden ængstelig forælder søger svar på
    hvornår begynder abilify at virke?
    hvornår erkender man sygedommen - og hvordan?
    hvordan undgås hashmisbrug?
  • Indstillinger
    Synes overhovedet ikke abilify virker på negative symptomer. Har fået dem længe nu og får kun det. Men er meget depri.
  • Indstillinger
    Hvis du er deprimeret, hvad der er normalt efter psykose, så kan man få antidepressiv samtidig med antipsykotisk.
Log in eller Registrér for at kommentere.