Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Gode råd til afhentning af Euthyrox i Sverige

Hej.

Jeg har just indtaget min første Euthyrox pille 50 mg i dag indkøbt i Malmø o går, og håber nu at mine bivirkninger fra de nye Eltroxin langsomt men sikkert vil forsvinde.

Jeg har læst flere indlæg om problemer med at afhente Euthyrox i Malmø. Jeg havde selv problemer i går men med en hvid løgn lykkedes det.

Jeg var først på Apoteket Gripen, hvor jeg fik sagt at jeg ikke kunne få Euthyrox i DK, derfor var jeg i Malmø. Apotekeren fortalte mig at hun ikke måtte sælge mig medicin, som ikke blev solgt i DK også selvom det er godkendt i DK. Hun slog Euthyrox op i det danske system og konstaterede at det ikke blev solgt og jeg måtte gå med uforrettet sag. MEN jeg ville ikke give op.

Jeg tog derfor til et andet apotek, hvor jeg sagde, at jeg var taget på ferie i Sverige og ikke havde nået at hente mine piller på apoteket i DK inden. Jeg lod altså som om, de kunne fås i DK, derfor slog hun ikke midlet op i den danske database og jeg havde ingen problemer med at få Euthyrox, men jeg følte mig sgu lidt som en tyv om natten.

Nu håber jeg at pillerne virker, og så vil jeg få min læge til at indsende en udleveringstilladelse samt tilskud, så jeg kan få pillerne sendt til DK.

Håber at alle med problemer med de ny Eltroxin anmelder det både til Glaxo og lægemiddelstyrelsen, så vi kan få adgang til flere produkter.

Kommentarer

• godt du fik dem.men hvor får man fat i udskrift af godkendelse af euthyrox i dk. mvh. jytte60
  • Godkendelsen til Euthyrox ligger på http://www.produktresume.dk
    skriv derefter euthyrox i søgefelt så kommer den frem.
  • hej tak for hjælpen. mvh. jytte60
  • Hej Alle!

Jeg vil bare lige fortælle at jeg i dag har fået Eurthyrox på en recept på Eltroxin. Jeg var i Flensburg og sagde bare om jeg kunne få et andet mærke end eltroxin med det samme indholdsstof. De gav mig et par valgmuligheder og så fik jeg dem udleveret - nemt uden problemer.

MVH Lene
  • Så er det forhåbentlig snart slut med at tage til Sverige ,Tyskland eller købe medicin på nettet.
    Endocrinologerne på RH har virkelig kæmpet vores sag og har fået en generel tilladelse (dvs de skal ikke søge til hver pt.) til Euthyrox 25, 50 og 100 mikrog. Da mange endokrinologiske afdelinger allerede har fået det på Levaxin, må vi håbe at det danner præcedens og nu bliver muligt på alle endocrinologiske afdelinger. Håber også de prakt. endocrinolger vil søge om generel tilladelse.
    Hilsen Sia
  • Kære Sia. Jeg vil ønske ,det også kommer til at gælde hos vores praktiserende læger. Jeg går ikke hos endo-men min læge vil hjælpe med ,at søge. Det MÅ da for søren , blive almindelig godkendt til alle der ønsker det-HÅBER JEG.
    Hilsen ellenmarie
  • Hej Ellen Marie
    Hvor i landet bor du? Din læge må kontakte chefen på den nærmeste endokrinologiske afdeling.
    Er der for øvrigt nogen af jer der har fået en udleveringstilladelse som også har fået bevilget enkelttilskud, så der igen er tilskud til medicinen. I nuværende situation er det da godt det ikek koste tusindvis af kroner.
    Hilsen Sia
Log in eller Registrér for at kommentere.