Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjertet gør ondt når jeg løber på løbebånd

Redigeret 2 juli, 2009, 09:09 i Hjerteproblemer
Overskriften siger det meste. Når jeg løber på løbebånd, uanset om det er megt høj intensitet eller middel så gør det ondt efter lidt tid og jeg er tvunget til at stoppe.

Jeg er en ung sund dreng på 17. Rent vægtnæssigt er jeg lige tilpas. 197cm og 81 kg. Jeg er en eliteudøvet i Sporten squash, så det skyldes ikke dårlig form.

Spørgsmålet er egentlig, om der kan ske noget ved det? Det gør mere og mere ondt jo længere jeg forsætter. Det opstår aldrig når jeg spiller squash eller dyrker anden form for motion. Hvis jeg prøvede at løbe igennem det, hvad kunne der så eventuelt sket? Hjertestop eller lign. Er vel ikke muligt i min alder udover hvis man er svært overvægtig eller lider af visse sygdomme som kan forårsagde det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har vel nævnt det for nogen på motionscentret - og hvad sagde de ?
    Jeg mener ikke, man skal få meget ondt af nogen form for motion
  • Indstillinger
    hej. kan kun sige hvad jeg har hørt. Det er at man ikke rigtig kan mærke smærte i hjertet. (kan godt tage fejl, jeg er ikke læge.) Men at det tit er muskler eller lign rundt om hjertet. Har aldrig selv spillet squash' men kan forstille mig der er en del hårdere at løbe. Så mon ikke det er nogle muskler vedr din vejtrækning der giver lidt ømhed?
  • Indstillinger
    Du skal lige nævne det for din læge, netop fordi du er i god form.
    Jeg har to sønner, der har problemer med hjertet.
    Den ene fik en alvorlig blodprop og er meget dårlig. Han var kun 32 år.
    Den anden havde ligesom dig, smerter ved bestemte former for aktiviteter. Hans hjerte manglede ilt ved belastning. Han er disponeret for hjertesygdom, ligesom sin storebror.
    Den mindste var kun 22 år, da han blev indlagt.
Log in eller Registrér for at kommentere.