Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

rette dosis indenfor skizofreni

Redigeret 27 juni, 2009, 10:06 i Skizofreni
så længe man ikke er til fare for nogen hverken sig selv eller andre, og man kan skelne mellem virkelighed og fantasi, fungere social godt, plus man har det super godt med sig selv. så er man på rette vej. men er de her ting ikke velfungerende hos en, så er der rigtig stor sandsynlighed for at man er overdoseret eller undermedicineret. er man ekstrem overmedicineret kan man foreksempel sove mellem 18 og 24 timer hver eneste dag, har selv prøvet det i 10 måneder. da jeg havde en ondskabsfuld psykiater der hele tiden sagde så lidt som muligt, men hvergang jeg sagde jeg har fået det være da han havde sat mig op i dosis, så sat han mig yderligere op fordi han mente jeg fik alt for lidt medicin. og det endte med en dosis på 9 mg invega og 30 mg abilify. så jeg får det helt vanvittig dårligt af at tænke på dem der får helt op til 90 mg abilify. jeg ville ønske jeg måtte sætte navn på den psykiater jeg havde. så folk der har ham holder øje med hvad han har gang i. og sørger for at skifte psykiater omgående hvis han har medicineret en til så høj dosis at man har de værste lyster man kan have her i livet, nemlig selvmordslyster eller trang til at begå mord. håber ikke jeg skræmmer livet af jer ved at skrive det her. jeg skriver det her for at i kan hjælpe enormt meget med til at få standset sådan nogen ting hos jer selv og andre der er i sådan en situation enden det er forsent. er man undermedicineret ville man typisk have tegn på at man ikke kan sove. jeg var foreksempel vågn 3 døgn i træk og var stadig ekstrem snakkesalig og følte ingen form for træthed. plus jeg ikke kunne skelne mellem virkelighed og fantasi, og havde den største lykkerus der var den eneste årsag til at jeg var nogenlunde social i det. resten var billeder og tanker der afgjorde hvordan min adfærd var.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lyder meget som den psykiater jeg havde, jeg bor i Roskilde amt.

    Hver gang man beklagede sig, fik man sat dosis op. Og hvis man så fik bivirkninger, så mente han bare at det var "nye" symptomer som skulle behandles med mere medicin.. Så jeg var fyldt op med Seroquel, Abilify og Efexor - samtidigt! Nogle gange må man sætte foden ned selv. Jeg trappede ud af seroquel og slap for en del af mine bivirkninger.

    Det undrer mig dog du blev sløv af Abilify - det var netop abilify der gav mig energien.. Tilgengæld faldt jeg omkuld af seroquel'en.
Log in eller Registrér for at kommentere.