Hjem Smerte Åben debat om smerter

udstrålende smerte i venstre arm og ben

Redigeret 21 april, 2014, 10:41 i Åben debat om smerter
Jeg er en ung mand på 23 år.

Jeg har nu i fire måneders tid haft en underlig fornemmelse i min venstre arm. Det er som om, den er blevet svagere. Min puls er nem at mærke helt ud i armen og hånden næsten hele tiden. Og det nyeste er, at jeg har konstante smerter (strålesmerte eller hvad man nu skal kalde det...) i armen og ud i hånden. Min læge siger, det kan være seneskedehindebetændelse.
Men jeg har helt de samme symptomer i mit venstre ben og fod. Og har også tilbagevendende smerte/irritation i venstre lyske.
Derudover er jeg også ganske øm i ryggen - og ja - i venstre side.

I det hele taget føler jeg mig temmelig splittet. Min højre side fungerer helt, som den skal, imens venstre efterhånden halter! Hvad kan det være???

Kommentarer

  • Din læge siger at det kan være seneskedehindebetændelse?

    Det er sådan set en tilstand, som det er forholdsvist let at diognistisere, så enten er det eller også er det ikke. Det her en ting, jeg ved lidt om, da jeg selv lider af kronisk seneskedehindebetændelse; det tager mindre end 15 sekunder for en læge at finde ud af om seneskederne er hævede, så derfor tror jeg ikke, det er det, der er i vejen med dig.

    Mit forslag til dig er, at du beder om en henvisning til en speciallæge i fysiurgi/reumatologi, for der at få en diagnose og forhåbentligt en ordentlig behandling.

    Og så skulle du måske også overveje at skifte læge, for ham/hende du har lyder da ikke specielt bevendt.
  • Jeg er en pige paa 21 aar og jeg har det praecist paa samme maade. (smerter i venstre arm, ben) Jeg har vaeret til laege, han mente at det kunne vaere myoser. Han forsikrede i hvert fald om at der ikke er noget i vejen med mit hjerte. Jeg er dog stadig bekymret for det. Jeg er stadig meget bekymret for det. Jeg foeler, at jeg er traet hele tiden, og har tit krampe i min venstre fod. Plus de konstante udstraalende smerter i venstre arm og ben. Bare det at skrive paa computer for jeg ondt i armene af.


    -
  • Hej

    Ved godt det er en gammel tråd men jeg har i snart 2 år haft tiltagende smerter i venstre side af kroppen - hovedsagelig overkroppen (mellem rygsøjle og skulderblad, ribben for og bag) men også ned i lænd, hofte og knæ - min højre side føles helt normal. Trods MR-scanning mv har man intet fundet og der er nu kun den helt store pet/ct - scanning tilbage som jeg egentlig ikke har så meget lyst til.... samtidig er det svært at styre tvivlen om hvorvidt der er noget alvorligt galt med hjerte, lunge, mv).

    En meget kompetent (forsker/phd) fysioterapeaut siger at alle de små muskler der skal stabilisere min venstre skulder er svundet helt ind og at jeg sandsynligvis er ramt af kroniske smerter der har bredt sig fra skulderområdet....

    Men - er ved at være desperat og kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har oplevet lignende ensidige smerter.
  • Hej Janne,

    Ja, jeg spørger af nysgerrighed, for du nævner det slet ikke her. Når du nu har haft kontakt til en en så kompetent person, har du så slet ikke fået noget at vide om hvilke øvelser, der måske kunne genoptræne de muskler?
  • Jo bestemt - har lavet øvelser 2-3 gange dagligt i 3 uger nu - men har endnu kun fået mere ondt.... Kan dog ikke forvente bedring på kort sigt - det har lange udsigter. Skal siges jeg har prøvet en række andre behandlinger og øvelser - alle uden held.... trods det at jeg faktisk synes jeg har været ret ihærdig.
    Så - det er derfor jeg helt er ved at miste modet - og angsten for at jeg fejler noget alvorligt tager over... Jeg har to børn på 6 og 8 år og skrækken for ikke at kunne være der for dem er opslidende. Venstre side af overkroppen er ikke det rareste sted at have ondt - fik dog undersøgt mit hjerte for knap 2 år siden og er nu henvist til et ekstra check. (så er der selvfølgelig lungerne - kræft m.v.) diffuse smerter er bare ikke nemme at forholde sig til - selvom det heller ikke er sjovt ville jeg hellere have en diskus - så ved man da hvad man er op imod.
    Som sagt er min rygrad/skelet grundigt undersøgt og det eneste man kunne finde var lidt slid i nakken og et par diski der buler og trykker lidt på nogle nerver - men slet ikke nok til at kunne forklare de mange smerter længere nede i kroppen. HAr fået taget et hav af blodprøver som alle er meget fine.
  • Det er en god ide at få tjekket om det er noget alvorligt, som indikation af blodprop eller lign. Men jeg har haft det i 6 år on and off, og har det stadigt. Hele venstre side gør direkte ondt. Venstre ringfinger summer helt ned til venstre fod, hvor det til tider føles som om jeg lige har trådt på et rustent søm.
    Det er helt klart stressrelateret og computerarbejde relateret.
    Du kommer ikke uden om at computerarbejde skal erstattes med bevægelse og gåture. Lige meget hvad, er det uundgåeligt at vi bliver slappe af, at sidde stille.
  • Hejsan, fandt du nogensinde ud af hvad det var? Har nemlig haft det samme sidste par måneder :)
  • ...er der nogen i panelet som fik stillet en diagnose. Tråden går tilbage til 2009, håber på en melding trods dette.
  • Jeg er også vældig interesseret i at høre om der er kommet afklaring i folks symptomer?

    Jeg har selv en bunke symptomer som startede i december 1012

    Symptomer:
    Hjertebanken
    Svier i brystet
    Trykker i brystet
    Svært ved at få luft
    Stikker/prikker/snurrer i arme og ben
    Ondt i alle muskler
    Hovedpine
    Svimmel
    Nedsat kraft i arme
    Muskler vibrerer
    Strammer i halsen
    osv

    Jeg har prøvet alt mht. kiropraktor, fysioterapeut, psykolog, akupunktur osv. jeg har fået taget adskillige blodprøver og fået lavet EKG 4 gange og arbejds EKG en gang, alle test siger jeg ikke fejler noget. Jeg kan dog mærke at dette ikke passer.

    Jeg har prøvet at vågne 3 gange om natten, hvor min puls banker MEGET hurtigt, åndedrætsbesvær og generelt meget utilpas i brystet og hovedet. Her er jeg sikker på at det er ude med mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.