Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

samlejeproblemer

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som et psykologisk problem. Måske en slags nervøsitet eller præstationsangst. Måske skete det første gang, fordi din kæreste har været træt, og siden er han måske blevet bange for, at det skulle gentage sig, og så kører den onde spiral.

    Prøv for alt i verden ikke at blive frustreret. Din kæreste er garanteret selv meget frustreret over situationen. Problemer med potensen er noget af det mest ydmygende, som kan ramme en mand. Han er sikkert meget sårbar lige nu, føler sig utilstrækkelig og frygter hver gang, at det vil gentage sig og måske ødelægge jeres forhold - og ja, så går det galt igen.

    Som kvinde kunne jeg også forestille mig, at situationen kan føre til utilstrækkelighedsfølelser, men altså, prøv at undgå det. Der er jo ingen grund til, at i begge render rundt og føler jer utilstrækkelige.

    Et par forslag:

    Prøv at elske på forskellige tidspunkter, hvor din kæreste måske er mere frisk.

    Prøv forskellige stillinger. F.eks. kunne du tage initiativet og sætte dig oven på ham, hvis problemet typisk opstår, når han skifter stilling.

    Hvis det fejler igen, så overvej at lade ham tilfredsstille dig på anden vis for dermed at højne hans selvtillid og tilstrækkelighedsfølelse.

    Og vis ham så, at du elsker ham trods problemerne og giv ham tryghed for, at i kan løse dem sammen.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Jeg hælder nu stadig mest til det psykologiske, hvis da ikke din kæreste er træt, når i elsker. Hvis i hovedsageligt elsker om aftenen, inden i sover, så forsøg om morgenen eller midt på dagen.

    Hvornår har din kæreste sidst været i et forhold, hvor det fungerede. Hvis det er længe siden, skal han måske lige finde ind i rytmen igen, ligesom potensen vel også svækkes med alderen.

    Stress på arbejdet eller omvæltniger i livet, hvis din kæreste f.eks. nyligt er blevet skilt eller gået fra en tidligere kæreste, før i fandt sammen, kan også virke potenshæmmende, og igen kan det i så fald handle om at give tid og finde roen/kemien i jeres forhold.

    Og så har i jo oplevet fremgang! Glæd jer nu endelig over det, selvom det måske stadig ikke er perfekt.

    KH.
Log in eller Registrér for at kommentere.