Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad kan jeg gøre for at hjælp min kæreste?

Redigeret 25 juni, 2009, 10:55 i Familie og venner
Hej,

Grund til jeg skriver til jer er at jeg er meget bekymret for min kæreste.
Hun er en 23 årige pige som i de sidste 2 mdr jeg har ikke kunne helt find ud af hvad der har været galt med hend.
Men så begyndt jeg søge lidt rundt på nettet ud fra de ting hun siger og måden hun er blevet på.
Hun har mistet fuldstændig lysten til alt her i livet, snakker konstant om selvmord (skal lige siges at føre vi mødtes hun har prøvet på at begår selvmord men hun blev redet til tiden).
Hun ser intet spænden i livet, ser ikke frem til noget, gider ikke arbejde men alligevel hun tager ekstra vagter for at kom væk fra alt og hun er konstant træt.
Efter hvad jeg kunne læs mig frem til her ind hos jer det er syptomer på depression og jeg har prøvet at overtale hend til at hendvende sig til hendes læge.
Det nægter hun og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op?
Hver gang jeg prøver at snakke med hende om det og jeg fik printet alt det ud til hend så hun kunne se at der var også andre her i verden som har oplevet det og det er ikke en skam.
Men alle de forsøge jeg har haft på at overtal hende har været forgæves.
Nu skriver jeg til jer i håbet om at i måske kunne give mig nogle råd til hvad jeg evt kan gøre for at hjælp hend.

På forhånd tak

Hilsen En meget bekymret kæreste...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal sørge for at hun kommer til lægen...især fordi hun har prøvet at tage sit liv før...Jeg er ikke læge eller noget, men ved at disse symptomer skal tages meget alvorligt...Jeg vil foreslå at du ringer til din læge og der igennem finder ud af hvad du skal gøre...og det kan kun gå for langsomt...

    Håber det hjælper
  • Indstillinger
    TaK for svaret camilla, jeg tænkt også på om at høre hvad min læge har sige til det for jeg er virklige rundt på gulvet lige nu og aner ikke hvad jeg skal stille op...
Log in eller Registrér for at kommentere.