Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eferox?

hej med jer

Ny her i debatten, men døjer med alle de gængse bivirkninger. utrolig træt, irriteret mave, hovedpine, tørre øjne.

Ville bare lige nævne, at den tyske udgave af eltroxin kaldes eferox. Jeg kommer fra tyskland og skiftede så til eltroxin da jeg fik læge i danmark. Jeg kan da se, at jeg skal til at betale det ekstra for at få min gamle eferox sendt til mig. jeg mindes ikke at have haft nogen som helst bivirkninger med denne medicin, men er selvfølgelig mega sur over, at skulle af med så mange penge.

Har skrevet til lægemiddelstyrelsen, men orker simpelthen ikke kampen med lægen. De ved seriøst ingenting om stofskifte. jeg må endda selv be om blodprøver hvert halve år for at tjekke tallene. tror snart jeg skal be om en henvisning til endokrinolog.

Håber der snart sker noget i sagen...

hilsen
astrid

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej alle.
    Jeg har forsøgt om Eferox skulle være lig med gl. Eltroxin.
    Det er den ikke.
    Tilsætningsstofferne er: Majsstivelse, mannitol, mikrokrystallinsk cellulose, natriumsalt, vegetabilsk magnesiumstearat, poly (o-carboxymethyl) stivelse. I kan finde tilsætningsstofferne på denne link under "andre elementer"
    http://translate.google.dk/translate?hl ... DK250DK324
    Producenten er LindopharmGMBH
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Indstillinger
    Jeg kender en dame på 75 som i rigtig mange år har brugt eltroxin mod for lavt stofskifte.Jeg fortalte hende om debatten her,om alle bivirkninger jeg læser om,pludselig kunne hun forstå hvorfor hun havde det så dårlig.På min anvisning fik hun sin læge til at skrive en recept på eltroxin som hun tog med til et apotek i Flensborg.Og tænk der er 5 slags at vælge imellem,stor overraskelse,i DK har vi kun et valg...Men man fandt så frem til at L-THYROXIN HENNING var den tabl. der lignede eltroxin mest.

    Jeg kan ikke finde indh.beskrivelse på nettet,men jeg ser hende på lørdag,så vil jeg sammenligne.

    Jeg selv tar`stadig ny eltroxin,prøvet at ta`ved sengetid,sågar midt om natten,men er nu vendt tilbage til før morgenmad.Jeg skal jo også tage 4 thypcapzol daglig.Mine bivirkninger er en led hovedpine,ondt i og rødt øje,kun det venstre.

    Kan næsten ikke vente på at der kommer noget "godt" ud af at ekstra bladet tar`sig af sagen,håber....


    PS: apoteket i Flensborg vil gerne sende til os hvis vi er interesseret


    KH
  • Indstillinger
    Kære Bibsen.
    Er det dette link du søger:
    http://translate.google.dk/translate?hl ... 1W1SKPB_da
    Umiddelbart kan jeg ikke se, at indholdsstofferne er lig gl. Eltroxin.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Indstillinger
    JEg synes at jeg læste at den engelske Eltroxin var som den gamle eltroxin? Eller er jeg kommet galt i byen?
  • Indstillinger
    hej igen

    Eferox kaldes også for L- Thyroxin, tror det hedder det fordi der er levothyroxin- natrium i.

    Jeg kan bare mindes at jeg ikke havde nogle bivirkninger da jeg tog dem. Så nu får jeg mine forældre til at sende mig pillerne og så må vi se. ellers har de nok et andet præparat, når nu der åbenbart findes 5 forskellige.

    hilsen
    astrid
Log in eller Registrér for at kommentere.