Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Inflammatorisk bindevævssygdom

Redigeret 5 november, 2010, 14:45 i Leddegigt
Jeg har for ca. 1 mdr. siden fået konstateret inflam. bindevævss. !
Statede med halvsidig hovedpine (- tinding-pande-baghoved ! det dunkede med pulsen) Meget udmattethed/træthed og ondt i hele kroppen´s muskulatur (sådan føles det )
Indlagt og undersøgt - men intet påvist i blodprøver - scanninger !
Klinisk billede var udslaget der gjorde lægerne stillede diagnosen-Inflammatorisk Bindevævssygdom.
Det er en overordnet betegnelse for en tilstand - der kan udvikle sig til flere specifikke sygdomme .
Har for ca. 1 år siden fået konst. forhøjet stofskift -Basedow-( åbenbart en udløber af den Inflam. bindev.s´sygdom )
Har andre erfarring viden om denne sygdom og evt. behandling - hører jeg gerne fra Jer !
Ellers go´sommer til alle!
Mvh. V.M.L

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej . kan se annoncen er lidt gammel nu . jeg kan ikke hjælpe dig , men måske du kan hjælpe mig ? Hvad hedder den form for inflammatorisk bindevævs sydgom du har , og hvordan er det gået dig siden indlægget . jeg sidder og søger lidt rundt . da jeg muligvis har noget , led bindevævs sygdom symtomer , er 32 år. har haft hævelse på knæ , røngent viser intet . rigtig mange smerter i nakke , skuldre , hofte og lænd . smerter om morgenen i perioder . syntes dog ikke jeg lider af overfølsom hed over for solen . MIn reumatolog mener det kan være noget bindevævs sygdom og noget infiktion i muskler/ eller led. røgent og blodprøver var ok . nu skal jeg til knogle skinigrafi .

    Hvordan stillede de din diagnose og hvordan går det ? jeg har det helt normalt , og så i perioder har jeg ondt over alt og kan få hævelse af knæ

    Håber det er ok jeg skriver her , er lidt lost om info og lign . MVH Line
  • Indstillinger
    Jonas jeg har en Bindevævssygdom der hedder Morbus Dercum, det er også en inflamatorisk b.s. Men synes dine symtomer lyder meget som mine smerter/problemer... Desværre ved de danske læger ik så meget, om denne sygdom, men læs om det passer på dig(der findes noget på nettet/facebook) Hvis du har spørgsmål, så skriv evt en mail tinajylland@live.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.