Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Paralyse i ansigtet.

Redigeret 7 januar, 2011, 15:37 i Sjældne sygdomme
Hej alle.

Det her er vidst bare noget underligt, men sikkert en sygdom på den ene eller anden måde, anyway here it goes.

Min familie og jeg var i sommerhus da jeg var 15 år gammel eller der omkring. En aften får jeg det dårligt og brækker mig bare ved tanken om mad. Jeg vågner så op, dagen efter er jeg pludselig lam, i venstre del af ansigtet. Der går så 6 måneder før jeg opnår fuld brug af ansigtet(var også til zone terapi, som hjalp meget) mit venstre øje er lidt mere dovent, end mit højre og jeg smiler lidt skævt :D Det underlige ved det er at lægerne ikke kunne finde ud af hvad det var, jeg fik stærk medicin mod en eller anden farlig sygdom.

Der går så 3 år og min bror bliver 15, en eller anden dag vågner han op, og det samme er sket med ham!? Hvor freaky er det lige? Der har aldrig været nogen i vores familie der har haft noget lignende, så hvad kan det være? Hans lammelse var vidst en smule værere.

Er der nogen, der har en anelse om hvad det kan være? For det er da lidt mistænksomt at min bror og jeg har haft det, når ingen andre i familien nogensinde har.

Hilsen Nikolaj

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Nikolaj
    Det hedder Bells parese og du kan google det på nettet. Det er en sygdom der pludselig opstår, og der er ingen forklaring på den.

    VH Randi78
  • Indstillinger
    det kan godt være arveligt længere ude i familien --det er da ikke helt almindeligt at 2 brødre får samme skavank --i må spørge ude i familien på begge forældres sider om der er nogen kendskab til dette problem
Log in eller Registrér for at kommentere.