Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dosis af Euthyrox

Jeg er ved at være med på skift af eltroxin ,men skal høre jer der har skiftet om I kører på samme dosis som I gjorde tidligere på eltroxin-
Vi bede min læge om hjælp skal først til endokrinologerne om 2½ mdr -ved ikke hvad de siger til jeg skifter medicin ,men det er jo mig der skal leve og helst godt
mvh
Kirsten

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kører ugentlig på samme dosis, det er nu bare udregnet så jeg får det samme hver dag. Det kan man fordi der er så mange styrker og delekærv i alle undtagen 25 mikrog.
  • Indstillinger
    Hej Kirsten. Du spørger om dosis er den samme som på gammel Eltroxin.
    Ja ,-jeg prøver med 100mg daglig som jeg har gjort i 39 år (Med få udsving)
    Med den nye Eltroxin , blev mit stofskifte alt for lavt, med div, symptomer som vi kender alt for godt-træthed-muskelsvaghed-vægtøgning. Jeg blev sat meget op i dosis=200mg ugentligt, extra.Fik det rigtig dårligt og har derfor selv importeret Euthyrox, dog med min læges viden. Nu har jeg taget dem i 25 dage og skal til blodprøve om en uges tid-spændende! Jeg har det MEGET bedre nu og min læge støtter mig og har indberettet!
    Vil tro at du også skal tage den dosis du har været vant til-og så få målt tal efter ca. 5 uger og se om virkningen er ok.
    mange hilsner ellenmarie
  • Indstillinger
    Tusinde tak for svar til jer begge -
    Jeg har igår bedt min læge om udlev godkendelse af Euthyrox og om at ansøge medicin tilskud ,men jeg betaler gerne lidt mere for de piller og får en forbedret livskvalitet-
    Dejligt at høre ,at du har fået det meget bedre ..
    Hilsen Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.