Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Ekstra Bladet

Redigeret 17 august, 2009, 05:08 i Forstyrrelser i stofskiftet
Er der nogen herinde som evt ligger inde med kopi af de artikler der har været på EB -Jeg har idag søgt på ekstra bladet under eltroxin og der kommer tre artikler frem om ny eltroxin ,men der er intet på siden når man vil læse om det -
Skulle der være nogen der har artiklerne kunne I måske scanne eller kopiere dem over på siden her -Det kunne være interessant at læse ...
Mange hilsener
Kirsten
«1

Kommentarer

• Hej Pia
    Tusinde mange tak ;-)
    Rigtig sødt af dig
    Kærligst
    Kirsten
  • Hej !

Ja, så er der endnu en artikel i Ekstra Bladet...om de "fordømte piller"

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1185947.ece

*Pia
  • Tak til Ekstra Bladet og Marianne Vestergaard. Det kan ikke passe, at GlaxoSmithKline ustraffet skal have lov til at lave sådan en "svinestreg" at ændre indholdsstofferne i den livsnødvendige pille Eltroxin!! Tak for at Ekstra Bladet sætter fokus på situationen igen. Gid det må blive fulgt op, og den Gamle Eltroxintablet må blive relanceret. Vi brugere ved jo, at der ikke var problemer med den Gamle tablet og mærker jo nu, hvordan der bliver ændret noget hos os (absolut ikke positivt). Tak endnu engang - måtte det hjælpe os.
  • Kære alle.
    Ja, det er rigtigt dejligt at Marianne Vestergaard har bragt vores fordømte nye Eltroxin på EB net-avisen.
    Men hvor mange går ind på net-avisen og læser??
    Ville det ikke være rart/dejligt, hvis det blev bragt i avisen - gerne forsiden - så ville der nok være flere stofskiftept., som bliver bekendt med, at ny Eltroxin kan give bivirkninger. Jeg er stadig sikker på, at der er utroligt mange som døjer af bivirkninger, men ikke tilskriver det som værende ny
    Eltroxin.
    Ja, offentligheden ville også kunne læse, hvilken svinestreg Glaxo har gjort overfor mange af os stofskiftept.
    Jeg synes virkelig ikke, at Glaxo skal slippe så let!!!!!!!!!!!
    Mange går også og døjer på deres arbejdsplads - men hvordan kan vi forlange at kollegaer forstår vores situation??? Mange læger forstår stadigt ikke, at ny Eltroxin VIRKELIG giver ulidelige bivirkninger.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Enig Anemone -Men hvordan får vi budskabet -hvad gør foreningen syntes du ?
    God weekend
    Kirsten
  • Kære Kirsten54 m.fl.

Jeg har lige mailet til Marianne Vestergaard fra EB. Jeg skrev, at vi er mange, som er utroligt glade for, at artiklen er blevet bragt på net-avisen.

Men igen - hvor mange går på net-avisen?? Vi er mange som har/haft lidelser grundet Glaxo´s svinestreg, hvorfor vi selvfølgelig ønsker at synliggøre Glaxo´s fadæse, tilligmed at jeg stadig er af den opfattelse, at der er mange som har bivirkninger af ny Eltroxin, men ikke tilskriver dette de nye tbl. Mange læger neglígerer stadig, at ny Eltroxin kan give disse uuholdelige bivirkninger!!!

Så mit spørgsmål var: Er det muligt, at sagen kan komme i jeres avis - gerne på forsiden :-)) så flere kan blive bekendt med, hvad Glaxo´s nye medicin har gjort ved mange af os stofskiftept.?? Jeg føler også, at Lægemiddelstyrelsen skalter og valter med vores liv - er dommer over hvem der "fortjener" anden medicin end den, der nu engang er markedsført her i DK. Selvom mange bliver dårlige af ny Eltroxin, skal de - iflg. Lægemiddelstyrelsen - stadig afprøve den nye Eltroxin i yderligere en periode, for at de kan være sikre på, at det er dén der giver bivirkninger.

Jeg tilføjede også, at hos os stofskiftept., skal der en finjustering til, for at vi kan have det godt. Så det kan virkelig tage lang tid inden vi er velreguleret igen efter denne "forsøgsperiode". Så dette resulterer i sygemeldinger - og for nogle fyring!!!

Lever vi ikke i et frit land, hvor vi skal have lov til at bestemme, hvad "gift" vi kommer i kroppen??

Ja, for mange er ny Eltroxin, piller som fanden har skabt (GSK).

Kærlig hilsen Annemarie
  • Jeg syntes bare du er så god Anemone -Det er sejt som du kæmper vores allesammen's sag TAK for det-
    Jeg håber vi blir' hørt og så kæmper vi videre
    Kirsten
  • Kære Kirsten54.
    Ja, dem der har kræfterne bliver nød til at kæmpe!!!! Og det er der VIRKELIG mange andre der også gør. Jeg syntes virkelig, at vi supplerer hinanden godt her på net.doktor. :-)))
    Jeg har selv fået utrolig megen opbakning af dig samt andre, da jeg skrev indlægget: "Hjælp mit stofskifte går agurk".
    Jeg synes virkelig, at det er på tide, at denne fadæse som Glaxo har gjort, kommer i offentligt søgelys. Denne sag skal simpelthen ikke "underkastes".
    Vi er ikke bare "depressive" pt., men pt. med en stofskiftesygdom!!!!
    Læger, endokrinologer, Lægemiddelstyrelsen etc. bliver forhåbentligt også klogere omkring dette, og negligerer måske ikke længere vores sygdom på sigt, ihvertfald ikke på samme måde som tidligere !!!!!!
    Kærlig hilsen Annemarie
Log in eller Registrér for at kommentere.