Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aldrig godt med Eltroxin ny såvel som gammel - så få skiftet

AnonymousAnonymous
Redigeret 22 juni, 2009, 03:05 i Forstyrrelser i stofskiftet
Det er lige før jeg vil sige tak til det hæslige nye Eltroxin som endelig gjorde, at jeg fik noget andet end Eltroxin. Undrer mig meget over at ingen af de snart mange endocrinologer, jeg har set ikke har foreslået noget andet. Endelig har jeg da fundet ud af at jeg kunne få det bedre. De sidste 22 mdr. har været et helvede efter op for thyr.cancer. Jeg har haft det elendigt, følt mig 20 år ældre, har mange neuromuskulære problemer, smerter, balanceprobl., træthed, sitren i hele kroppen, hæshed og måttet ophøre sport og kor, som jeg holdt meget. Kommet på førtidspension.
Efter nu 4½ uge på Euthyrox går det fremad med energien, balancen, hæsheden og trætheden. Det er lang vej endnu, men nu vil jeg nok i stedet prøve Levaxin, da jeg har fået talt med en anden, som for mange år siden havde det næsten lige sådan på Eltroxin. Hun har siden fået Levaxin og har det strålende. Hun havde forsøgt Eltroxin i 2 perioder.
Var til et Phd foredrag om livskvalitetsstudier af stofskifteptt. Den ene bedømmer slog ned på de mange problemer, der var af muskulær karakter, prøvede at forklare det lidt. Det var som om han beskrev mig og de undersøgelsesresultater jeg har fået. De ved det altså godt, men gør ikke noget ved det.
Så er der nogen af jer, der ikke har haft det godt heller på gammel Eltroxin så tal med jeres læge om evt. at få Levaxin. Vi skal ikke finde os i at have en elendig livskvalitet, hvis vi kan få det bedre. Det er livet for kort til.
De der ikke er medlemmer, meld jer ind i thyreoidea landsforeningen, sammen kan vi lægge mere pres på.
Hilsen Sia
Log in eller Registrér for at kommentere.