Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

erfaring med paradentose?????

Redigeret 25 februar, 2016, 04:37 i Alternativ behandling
Jeg havde problemer med tandbylder. Tandlægen nævnte ikke med et ord paradentose. Jeg var ca 40.
Hørte om en speciel tandplejer i Århus. Hun sagde, at jeg havde haft det i ca. 20 år, den tand med bylden havde en lomme på 11 .mm
Har gået der i snart 20 år. Har brugt mindst 1 time om dagen på rensning o.s.v. på mine tænder.
Undervejs har jeg mistet 7 tænder.
Alle (tandplejer, tandlæge(r) og kæbekirurg) er enige om, at jeg holder
det perfekt.
Nu skal jeg have endnu en tand ud, hvorpå der sidder en bro (1 tand).
Så er der 3 tænder (de 3 i midten) tilbage - så kan jeg ikke længere smile,
at det kan ses.
En kæbekirurg siger, at der er knogle nok til at der kan sættes 2 implantater op,
Med et kæbehuleløft og måske ekstra knogle.
Det vil koste 43.000. Men det stopper jo ikke her.
Jeg er meget ulykkelig over det her.
Folketinget har i nogle år snakket om, at paradentosepatienter skulle have økonomisk hjælp, da det er en sygdom.
Det er nu taget af bordet alligevel.
Er der nogen, der har gode erfaringer med
1.) behandling ?
2.) økonomisk hjælp ?
Hilsen Tandfeen6

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, prøv at læse mit indlæg om kolloidt sølv, måske er det noget du kan bruge.
    Eet af Folketingets partier har snakket om gratis tandbehandling til ældre, vistnok S. Måske er der håb forude. Ihvertfald er Paradentose en sygdom, synes sjeg.
    mvh
  • Indstillinger
    Ifølge Dr. Judd (forfatter til Good Teeth, Birth to Death), så er det effektivt at lave en drik med ascorbinsyre og tvekulsurt natron. Tag 1 tsk. ascorbinsyre og ½ tsk. tvekulsurt natron og hæld vand over det. Lad det bruse, fortynd det og drik. Samme forfatter fraråder tandpasta med fluor og glycerin.
  • Indstillinger
    Hej her,

    jeg har selv haft problmer med paradentose og tandkødsbetændelse. Har gennem tiden været hos i alt 3 forskellige tandlæger og fået bøstet og renset tænder med det ene og andet. Men nu har jeg en god tandlæge der har gjort at min paradentose er helt i kontrol. Det er kun check cirka een gang hvert halve år i paradentoseklinikken der ligger i Høng. Køretur fra Gentofte til Slagelse og så Høng er billigt når det endelig er stoppet med paradentosen.

    Det er kun et godt råd som jeg vil give videre til andre med samme besvær.

    Tandlægen der har også en tandpasta som er lavet mod paradentosen , som holder det i ave (parodol).

    Held og lykke med din behandling.


    Venlige hilsen
    E. Larsen.

    Nb - tandpastaen holder for øvrigt også dårlig ånde nede , men det er en bi ting ved paradentosen .
  • Indstillinger
    God dag her på siderne.

    Dette mere for at opdatere til andre interesserede eller som har det samme problem.

    Nu har jeg brugt Parodol (den røde bruger jeg, den er med slibemidler) tandpastaen og den virker faktisk godt. Mund virker helt ren og behagelig og vigtigst er at min dårlige ånde nu er væk.
    Mod paradentose problemerne holder den det bestemt i ave - tandkødet er nu renere og bløder ikke. Det er en dejlig udvikling hos mig.

    Anbefaling herfra til den tandpasta.


    Med venlige hilsner

    Erik Larsen
    Gentofte
  • Indstillinger
    Der er en god hjemmeside med rigtig mange oplysninger om kosttilskud og meget mere her: http://paradentoseinfo.dk/
    Flydende zink som mundskyl har jeg selv kastet mig ud i - det hjælper rigtig godt!

    mange hilsner
    Astrid
  • Indstillinger
    Kolloidt sølv er et effektivt bakteriedræbende middel, fordi det er så tilpas giftigt.

    Der er ingen dokumentation for, at man ikke kan udvikle allergi overfor produktet eller for at man ikke risikerer ophobet sølv i organerne.

    Noget andet er at nano-partikler (som produktet indeholder) menes at være skadeligt for blod-hjerne-barrieren.


    Paradentose kan ses ved påvirkning fra kviksølvet fra amalgamfyldninger.


    Nogle bruger Coenzyme Q-10 med godt resultat ved paradentose.
  • Indstillinger
    Det er virkelig frustrerende at blive ramt af paradentose, og det kan ramme i alle aldre, men da paradentose kan være arveligt er et godt udgangspunkt måske at holde øje med om ens familiemedlemmer oplever symptomer. Derudover er rygning også noget, som man bør holde sig fra (kilde: http://tandklinikken.biz/behandlinger/p ... ehandling/ )
Log in eller Registrér for at kommentere.