Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny eltroxin - men jeg må sige jeg er begejstret!!

Jeg blev ved en tilfældigvis gjort opmærksom på, at der var blevet lavet om på sammensætningen i eltroxin. Selvfølgeligt havde jeg da lagt mærke til at pillerne var blevet en del større og været irriteret over låget på den nye pakning. Men jeg havde dog aldrig forestillet mig at pillerne var lavet om uden jeg fik nogen oplysninger om det. Jeg kan ud fra debatten her på siden læse at mange har haft bivirkninger af de nye piller. Det er stik modsat af mine oplevelser: jeg er ikke længere træt, jeg kan koncentrere mig om at læse og forstå hvad jeg læser - hvilket betyder at jeg har tænkt mig og tror på, jeg kan få afsluttet mit studie. Jeg er ikke længere distræt, får ikke længere ubehag med hjertebanken og kan huske og min hovedpine og modløshed er faktisk forsvundet! (De to sidstnævnte hænger sandsynligvis sammen med at jeg jo naturligvis psykisk har fået det bedre af "at kunne" igen). Jeg har taget eltroxin i 3 år og får 200 mikrogram dagligt. Når jeg tænker tilbage kan jeg se at den virkelige fremgang faktisk er begyndt efter jeg begyndte på den ny eltroxin (der blev ikke ændret min dosis, da de nye piller kom på markedet).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da dejligt at høre, Carina. Jeg vil bare lige spørge om en en ting. Hvordan var dit TSH på Gammel Eltroxin og hvordan er det nu på Ny Eltroxin. Kan det tænkes, at dit TSH tal er faldet, så du måske har været lidt underbehandlet på de Gamle Eltroxin. Hvis du ved det, ville det være rart, om du lige skrev det. TSH før og TSH nu. Men det er da så godt, at du har fået det bedre. Vi er ikke alle ens, og reagerer jo forskelligt på diverse kemier.
  • Indstillinger
    Hej Skov. Nej, jeg var netop ikke underbehandlet på den gamle Eltroxin og jeg lå og ligger fortsat stabilt. Og ja, eftersom vi jo netop reagerer forskelligt på kemi, synes jeg, det er ufatteligt, at vi som tager pillerne ikke blev underrettet når sammensætningen ændres.
  • Indstillinger
    Hej Carina. Det var også blot for lige at høre, om du evt. havde "ændret" dit TSH niveau. Jeg er helt enig. Det er utroligt, at man kan ændre en pille så meget uden at "advare" os brugere. Jo, jeg har sandelig også fået en ændret livskvalitet på de Nye, men jeg "orker" bare ikke at få skiftet. Måske også fordi jeg bare håber......har spist Gl. Eltroxin i 16 år, så Eltroxin er nærmest af navn et kært "familiemedlem", så jeg kan ikke forklare det, men jeg har svært ved at skifte til andet mærke, selvom jeg virkelig også har mange gener, jeg aldrig har oplevet før - maven - ømme muskler - "urolige" muskler i benene, sværere ved at holde vægten, ligesom bare mere tung i det og en større træthed og jeg kunne godt nævne mere, men......bare vi dog kunne få de "Gamle" igen, jeg håber på et eller andet "mirakel", så det bliver relanceret. Kan ikke forstå at læger og Lægemiddelstyrelsen m.m. ikke kan lægge større pres på. Det virker ufatteligt, at Glaxo bare kan lave sådan en sviner. De må da kunne lave de "Gamle Eltroxin", måske som et tilvalg til deres sortiment. Bare nogle med "slagkraft" kunne hjælpe os.
Log in eller Registrér for at kommentere.