Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmelhed

Redigeret 2 juli, 2009, 13:01 i Angst
Hej...

Jeg har i den sidste uge oplevet let svimmelhed næsten hele tiden... Jeg kan sagtens gå uden at vælte osv. Det er bare en fornemmelse af at verden tipper lidt og at mine øjne ikke rigtig kan afstandsberegne og balancere rummet.

Jeg har i det meste af mit liv lidt af panikangst og emotofobi og ER inde i en periode hvor jeg ikke lige er på toppen. Tumler med en masse ting og ER i samtaleterapi, men tager ikke medicin. Mine angstanfald er af mindre art og jeg kan normalt godt leve mit liv uden for mange begrænsninger, men den sidste uge har jeg så fået denne her svimmelhed.... Det hjælper at gå ture og jeg var også nede og svømme igår uden nogen problemer.... det er mest at jeg bliver bange for at det bliver værre, eller at det ikke går væk (og bliver bange for at skulle blive kvalm og kaste op - hvilket jo ikke er på toppen når man har emotofobi).
Jeg har læst en del om "virus på balancenerven", men det lader til at man skal være MEGET svimmel, så det kan vel ikke være det?

Er der nogen der kender fornemmelsen og evt. har gode råd til at deale med det uden at panikke og blive bange? Erfaringer og gode råd ville bare være skønt for det er godt nok ikke for godt lige nu.....

Mvh
Cazy10

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Det lyder som virus på balancenerven--som jeg selv har for tiden mit startede en morgen (juni)hvor jeg drejede hovedet. Jeg have før den tid været 14 dage på ferie--syntes jeg havde symtomer som lidt at alt ligesom væltede som du beskriver.--Håber at du læser alle de indlæg der er herinde. Selvom jeg har haft virus på balancenerven første gang for mange år siden, og at den vender tilbage--bliver det bedre for hver gang. Jeg ligger med hovedet højt om natten imens det står på. Det er selvfølig trættende at være ramt af denne virus--og jeg kender mange der lider af det. Du skriver at du tror at man skal være meget svimmel for at have virus på balancenerven--der vil jeg sige at jeg kender så mange grader af det, i starten havde jeg kun det når jeg lagde mig ned på højre side, nu er det når jeg ligger mig på baghovedet, og denne gang har jeg også haft nogle dage med let svimmelhed når jeg gik rund, men læste så at det var vigtigt at komme igang stille og roligt når man kunne stå ud af sengen, der er mange forskellige måder at være ramt af--jeg kender de første 6-7 folk der har det. Sidst jeg havde det i år var i Januar, du har nok fundet øvelserne som man kan gøre for det, her på nettet? Jeg har ikke gjort de liggende øvelser imens det står på--jeg får det mere dårligt af dem-men det er jo fordi man bliver svimmel--og hvis man ikke syntes om det, og kan slappe af? God bedring
  • Indstillinger
    Hej og tak for dit svar...

    min angst for for alvor over her i weekenden og ENDELIG overgav jeg mig til at tage til lægen.... blev undersøgt for div (også for o der var noget der trykkede på hjernen) og der var INGEN TING fysisk galt med mig. Jeg fik noget beroligende (Tafil retard) og er nu faktisk næsten uden svimmelhed - venter på at komme på antidepressiver og i behandlig - jeg har endelig overgivet mig til medicin og til forhåbentlig at få et bedre liv uden alle de begrænsninger angst medfører....

    Jeg håber og er faktisk positiv og ved godt mod
Log in eller Registrér for at kommentere.