Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tungen er mærkelig?

Både min kæreste og jeg har på mystisk vis fået problemener med tungen. Vi mærkede begge til symptomerne mandag aften.

Tungen har fået nogle små røde prikker/knopper, som kun tydelig ses tæt på. Den er rug og øm på en anderledes måde end normalt. Specielt mærkes symptomer når mad skal smages og spises. Her kan vi ikke "smage" maden på samme måde som normalt.

Vi ved ikke om det er virus/infektion, om det stammer fra noget mad eller helt tredje. Den mad vi spiste mandag aften, spiste andre mennesker også - uden "vores symptomer" på tungen som resultat.

Vi således i tvivl om hvad det er, og hvordan/hvornår det går væk?

Har I nogle bud på hvad det kan være?

mvh hugger6, mand

Kommentarer

  • Indstillinger
    I har fået det begge to samtidigt? Og ingen andre i det pågældende selskab fik samme symptomer?

    Så det tyder bestemt på at en af jer øjensynligt har noget, som man har smittet den anden med, så jeg synes da bestemt, I lige skal få lægen til at kigge på det.

    Og nej, inden I ryger i loftet med gensidige beskyldninger, så få lige undersøgt tingene først - det kan sagtens være en ganske uskyldig virus eller eventuel betændelsestilstand.
  • Indstillinger
    Tak for svaret.

    Der er ingen beskyldninger om noget som helst?

    Var ved lægen i dag: Han mente, at det med stor sandsynlighed var en "normal" virus-infektion.
    Så den må kroppen selv klare...
  • Indstillinger
    Det har jeg prøvet masser af gange :) Faktisk tror jeg alle har haft det.

    Man får små røde knopper på tungen, når man har drukket noget varmt! Jeg selv, når jeg drikker varm kakao eller te, så får jeg dem også, og de kan være der i nogle dage. & ja, det gør faktisk ondt, når man spiser - men det er normalt :)

    /Mvh Sascha J
Log in eller Registrér for at kommentere.