Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kønsvorter ud af det blå

Redigeret 19 juni, 2009, 04:13 i Utroskab
Min mand og jeg har været gift i 5 år.
Vi har ikke et særligt aktivt sexliv hvilket på ingen måde skyldes mangel på lyst fra min side.
Sådan har det ikke altid været! Han har været en del mere 'aktiv' i den afdeling end han er nu.
Nu til aften fortæller han mig at han har fået kønsvorter og han nok har fået dem på et wc eller noget..
Jeg er ikke ekspert men jeg mener nu at det er en sexuel overført sygdom.
Er der nogen overhovedet der ved noget om kønsvorter (kondylomer) der kan kaste lidt lys over emnet for mig før jeg bliver tosset af at spekulere??
Det værste er nok at mistanken var der lidt for det med vorterne så nu er jeg jo virkelig bekymret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du googler ordet "kønsvorter" popper der en masse sider op, hvor du vil kunne få en god og grundig information.

    Men - hvis du og din mand stort set ikke har noget samliv, så var det måske en ide, at I satte jer sammen og fik en snak om jeres liv, for noget tyder da på, at han ikke er helt så interesseret i dig, som han før har været, og du har da krav på at vide det, hvis der er noget i hans liv, som han måske ikke har det så godt med.

    Du får ingen svar ved at spekulere dig gul og grøn - du er nødt til at tage "tyren ved hornene" og forlange at I får en grundig snak om jeres liv sammen.
  • Indstillinger
    Vi har haft rigtigt mange samtaler om det med mangel på sexlyst men uden noget resultalt. Det er jo ikke et nyt problem for os.
    Det er vel heller ikke en snak der får manden til at indrømme en affære hvis han har sådan en skjult.
    Derfor er det jo nu ret vigtigt for mig at få info om de her kønsvorter for at kunne få en fornemmelse for om det er nogle han er blevet smittet med via sex eller noget andet som eks. et wc.
    Jeg har set på nettet men kan ikke rigtigt blive klog på det tænkte derfor om der var nogen det ved noget om dem der kunne kaste lidt lys over emnet.
  • Indstillinger
    Beklageligvis er det gængse problem i mange parforhold netop mangel på dybtegående samtaler, hvorfor det også var der jeg startede.

    Hvis han reeelt har et problemer med manglende lyst, så vil jeg foreslå at han går til læge for at få belyst om der måske skulle være en fysisk årsag, der efter så måske finde ud af om der er en psykisk årsag. Han skal vel i øvrigt også lige have disse kønsvorter og en eventuel behandling diagnostiseret?

    Mange problemer kan jo løses, hvis man vel at mærke er opmærksom på at prøve at gøre noget ved dem, og ikke går med det for sig selv, fordi man synes det er "pinligt."

    Da jeg lige ville prøve at hjælpe dig, forsøgte jeg faktisk at google ordet "kønsvorter", og ja, - jeg synes egentlig der var en vældig fin information at finde der, så nu bliver jeg i tvivl om, hvad du i grunden vil vide? Der er jo ingen her, der kan fortælle dig, om din mand har været ude i en affære.
  • Indstillinger
    Det var ikke så meget det med hans manglende sexlyst mere hvor sansyneligt er det mon at få kønvorter på et offentligt toilet eller lig??
    Det andet var mere en detalje der jo kunne være relevant i forbindelse med et helheds billede.
  • Indstillinger
    Jeg vil da tro, man godt kan være rigtigt, rigtigt uheldig, hvis man på et offentligt toilet f.eks. gnider sin nøgne legemsdel mod et sted, hvor en anden smittebefængt umiddelbart før har gnedet sin smittebefængte legemsdel.

    Hvis du i det hele taget stoler 100% på det, din mand fortæller dig, hvad er så dit problem overhovedet? Det synes jeg da er rigtigt dejligt og positivt. Man kan da i alle livets forhold godt risikere helt uforvarent komme ud for situationer, hvor man er dybt, dybt uheldig.

    Og - hvis det her ikke handler om din mands manglende sexlyst, så forstår jeg ikke, du overhovedet nævnte det? Det er i hvert fald helt sikkert, at man ikke får kønsvorter af manglende sexlyst.

    Hvis det overhovedet ikke handler om, at du har den mindste mistanke om utroskab, så forstår jeg ikke, du sætter dit indlæg ind her under emnet "utroskab"???

    Jeg beklager meget at have misforstået dig, men det synes jeg sådan set lidt, du selv bad om.

    Godt ord igen - og undskyld.
  • Indstillinger
    Ok.. Jeg stoler ikke 100% på ham og mener han kan have været utro det er derfor jeg skriver her inde!.
    Vi har mange gange talt sammen om hans manglende sex lyst men det har ikke givet mig svar eller resultater.
    At han ingen sexlyst har kunne måske være tegn på han er utro og derfor en faktor og relevant..
    Det jeg ville høre efter var:
    Er der nogen der ved hvor nemt det er at fange denne sygdom uden at have sex?
    Hvad ville andre tænke i denne situation..
  • Indstillinger
    Din mand har haft et intimt forhold til en anden, som har givet ham de kønsvorter.

    Ingen tvivl om det.

    Hvad kan du nu bruge mit svar til?

    Før du tager en alvorlig samtale med din mand, så tænk godt igennem hvordan du vil forholde dig til de svar du får.

    Mine bedste ønsker.

    Leonine
  • Indstillinger
    Tja, det var også sådan jeg tænkte. Hvad skal man dog bruge det til, hvad andre ville tænke?

    Hvis min mand havde manglende sexlyst, og ikke kunne /ville tale om det, og heller ikke kunne/ville gøre noget aktivt for at afhjælpe situationen - søge hjælp fysisk og/eller psykisk; og så lige pludselig kom hjem med kønsvorter!

    Ja, så ville ordet "problemer" stå bøjet i neon over mig og vores forhold; og jeg ville absolut ikke hoppe på den med det offentlige toilet, selv om den absolut minimale risiko for, at det skulle være sket der, eventuelt kunne komme ham til gode - for han har jo netop ødelagt en hver mulighed for tillid ved ikke at ville gøre noget ved sit problem.

    Som Leonine skriver, så skal du da tænke dig grundigt om. Der kan være mange faktorer og grunde inde til at overveje, hvad man vil og ikke vil, men som udgangspunkt skal du da finde ud af, om du kan acceptere, at han ikke har så meget lyst til dig, men altså godt kan have det til en anden/andre.

    At jeg ikke ville finde mig i det, er ikke ensbetydende med, at du så heller ikke skal gøre det. Der kan være masser af årsager og grunde - og dem bør I da først og fremmest få belyst sammen.

    Jeg ved ikke hvorfor - der er intet i dine indlæg, der beskriver det, men når jeg læser dine indlæg, så "popper" den altså op hos mig: Har du tænkt tanken, at det måske er en mand, som din mand har været sammen med?
Log in eller Registrér for at kommentere.