Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjerteflimmer?? HJÆLP!

Redigeret 19 juni, 2009, 12:23 i Hjerteproblemer
Hej jeg er en dreng paa 17 år. her for 2 dage siden oplevede jeg en lettere smerte i brystet ved hjertet imens jeg prøvede paa at sove, og saa da det holdt op, føltes det som om at mit hjerte hamrede langsommere og så var jeg ved at besvime. det er stået paa to dage nu hvor jeg ligger og slapper af og saa føltes det som om at mit hjerte banker langsommere og jeg bliver meget svimmel ? hvad kan det være, og er det alvorligt ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kunne som ganske enkelt godt være noget muskulært, men det ved jeg da ikke.

    Simpelt hen fordi du er nervøs over det, så synes jeg, du stille og roligt skal ringe til din læge i konsultationstiden - den mellem kl 8 og 9, hvor du får fat i lægen selv - og fortælle det, du her har skrevet. Så vil du få at vide, om det lige er en god ide, at der bliver kigget på dig eller om, du skal tage det helt roligt.

    Der er ingen grund til at gå og være nervøs over sådan noget, når man nemt lige kan få det checket.
  • Indstillinger
    Tror dudet kan være alvorligt :S
  • Indstillinger
    Det har jeg simpelt hen ingen anelse om, derfor foreslog jeg, som jeg gjorde.

    Husk - det her er et debatforum - altså ikke en lægebrevkasse. Hverken jeg eller andre debattører er læger, så derfor kan man heller ikke stille diagnoser sådan et sted.

    Jeg foreslog dig udelukkende at kontakte din læge, for at du kunne få lidt ro i stedet for at gå og være nervøs over noget, som sikkert ikke er noget, men den sidste tvivl skal da manes i jorden, og den får du ikke afklaret her.
  • Indstillinger
    Som du kan se her -

    http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_ ... arytmi.htm

    - kan hjerter både slå for hurtigt og for langsomt og forkert, det kan "bare" være ubehageligt, men ufarligt, og det kan kræve behandling.

    Det er bestemt vigtigt at du lige får din læge til at kigge på dig, også fordi usikkerhed på om der er noget galt med dit hjerte, kan gøre dig angst, bevidst eller ubevidst, og dét i sig selv kan også få hjertet til at slå sjovt.

    Til lægen med dig!
Log in eller Registrér for at kommentere.