Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller

Redigeret 17 juni, 2009, 10:31 i Prævention
hej netdoktoren.
jeg er en pige på fjorten der meget gerne vil have p-piller !
jeg har en kæreste på femten men snart seksten, vi har dog ikke
gjordt det endnu da det ikke er mere end tre-fire dage siden vi begyndte at komme sammen, men vi havde noget kørende inden :) jeg har haft en kæreste på seksten, og det var ham jeg mistede min mødom til, og nu vil jeg rigtig gerne have p-piller, hvordan skal jeg få sagt til min mor og far jeg gerne vil have p-piller, uden de tror jeg allerede har sex med min nuværende kæreste, jeg har fået min menstruation 2-3 uger før tid, da jeg fik den igår s; .. og der sagde jeg til hende at jeg gerne ville have p-piller for at holde min menstruation regelmæssig, men det er lidt ligesom om at hun ikk rigtig forstod hvor det var jeg ville hen med det? men hun har selv sagt jeg bare skal komme nr jeg vil have p-piller, men hvordan skal jeg kommer og sige det uden hun tror jeg allerede har sex med ham, for det har jeg jo ikk? :(
håber du gider at svare, det er virkeligt noget jeg går og tænker meget over ! :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er 14 år og du har haft sex med en på 16? Du har således hjulpet din eks med at begå en kriminel handling! Er du klar over det??

    Og nu har du fået en ny kæreste, som du igen vil hjælpe med kriminalitet??

    Det er ulovligt at dyrke sex med unge under 15 år!!! Husk lige det!

    Du er ikke fuldt udviklet endnu, hvilket dine uregelmæssige menstruationer er et tydeligt bevis på, hvorfor p-piller vil være en rigtig dårlig ide til dig. Du har allerede gang i partner nr. to, så jeg vil gætte på, at du nok vil have en række skiftende partnere de næste år, hvorfor du under alle omstændigheder bør bruge kondom – og det hver eneste gang!!!

    Om du på et tidspunkt – som ekstra sikkerhed skal have p-piller, må du så tale med din læge om.

    Hvis du er gammel nok til at dyrke sex, bør du også være gammel nok til at bruge lidt tid på at sætte dig ind i alle de kønssygdomme, der florerer, og hvilken betydning sådanne kønssygdomme kan have for dine evner til en gang at blive gravid.

    P-piller er desværre ikke helt så ligegyldige som mange læger gerne vil gøre dem til, og det kan altså sagtens få betydning for din evne til en gang at blive gravid, hvis du allerede nu med p-piller vil styre det vigtigste i en kvindekrop, nemlig din evne til at blive gravid en gang.

    Det her skriver jeg ikke, fordi jeg er en gammel, åndsvag kælling, der ikke ved, hvordan unge fungerer. Jeg skriver det udelukkende fordi unge desværre i dag ikke får særlig god information om, hvad de i grunden byder deres krop.

    Hvis du lyver overfor din mor eller din læge for at få p-piller, eller ikke allerede nu passer ordentligt på dig selv, så skal du huske den beslutning, den dag, du er blevet voksen og mere moden, og gerne vil have et barn, der måske ikke kommer, fordi du glemte at passe på dig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.