Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p-piller

Redigeret 17 juni, 2009, 07:40 i Kvindelige sexproblemer
Jeg er en 16 årig pige, som har været på p-piller i 1 år, men stoppede for et halvt år siden og er nu startet igen.

Jeg tog min første pille på min første blødningsdag i min menstruationsperiode - og har husket alle pillerne lige siden..
Jeg tager Yaz - og jeg er sikret fra day one - så jeg har vel ingen mulighed for at blive gravid, når jeg har sex lige efter min menstruation er slut, vel? Piller beskytter hele tiden, ikke?

Er det normalt at have lidt smerter (ikke direkte smerte, men en følelse man ikke er vant til at føle i underlivet) og en lille svie (når man tisser) når man har haft sex de første par gange - og evt. lidt brunt udflåd?

Jeg håber på svar!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    P-pillerne beskytter hele tiden! - også selvom du har sex i den "pillefri" periode.. Vær dog obs på at man lettere bliver gravid i ugen op til og i ugen efter menstruationen, hvis man glemmer en pille der vel at mærke!

    Jeg oplevede selv smerter og ubehag de første gange jeg havde sex,- hvilket skyldtes at jeg var fuld, anspændt og fokuseret på alt muligt andet end at nyde det. Det er selvfølgelig langt fra ideelt, og i bagklogskabens lys er der mange ting jeg "burde" have taklet anderledes omkring min sexualitet, men lad det nu ligge, for man er sgu bare lidt ung og forvirret, og i vores kultur er vi lidt overladt til selv at finde ud af hvordan man nu lige gør!

    Men pas nu på dig selv, beskyt dig godt (også med kondom, hvis ikke du har en fast partner som du ved ikke fejler noget!) Alting er lidt kluntet i starten,-for alle!

    Held og lykke med det hele ;-)
  • Indstillinger
    Tusind tak for din besvarelse og dine kloge ord :)
    Jeg er meget mere rolig nu - det er bare svært, når man ikke helt har alle de erfaringer med sex, som man egentlig gerne vil have, men det kommer jo med tiden :)
Log in eller Registrér for at kommentere.