Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sæbe og bumser

Redigeret 17 juni, 2009, 03:06 i Bumser
Hej allesammen

Jeg ville lige høre om det er i orden at bruge Dove sæbe, hvis man har bumser. Altså jeg har læst flere stder at man skal bruge en mildhånd sæbe, med ph-værdien omkring 6, hvis man altså har bumser.
Jeg har altid brugt Dove sæbe, men nu er jeg begyndt at få nogle bumser, så ville lige høre at det kan gøre mit akne værre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    En fast sæbe er ikke en god idé, da den kan tilstoppe porene. Og det er heller ikke så godt at bruge noget emd parfume i. Hvis jeg var dig, ville jeg købe en parfumefri søbe på apotelet eller en ansigtsrens fra Matas uden parfume. De er ikke specielt dyre.
  • Indstillinger
    Når man vasker sig med sæbe, affedter man huden; der bliver ganske enkelt sendt et "signal" : Send mere fedt!

    Hvilken slags sæbe, man skal bruge er nok ikke så vigtigt, men jeg vil da foreslå en meget mild sæbe til ansigtet - baby- eller intimsæbe f.eks.
    - hvilket i øvrigt er en morsom betegnelse, da hverken baby eller de intime dele overhovedet har godt af sæbe. :-)

    Og når man så samtidigt er i puberteten, hvor hormonerne i forvejen er "forvirrede" og man altså får bumser, så skal man huske ikke at gøre det værre ved ikke at bruge en god creme efter afvaskning - og i øvrigt gerne smørre sig flere gange dagligt, særligt i ansigtet.

    Især ansigtet er udsat for udtørring af vind, vejr lys, kulde, varme osv.

    Min favorit til ansigt og hænder hedder "fajaco" glycerin creme. Den er ikke fyldt med parfume og andre "sjove" sager.

    Den fås på apoteket, men da den stort set ikke koster noget, - 15 - 17 kr. eller sådan noget - er det ofte et produkt apoteket ikke umiddelbart har på hylderne, men den kan så bestilles hjem.

    Og nej - man slipper ikke for bumser i puberteten, men måske man kan begrænse en lille smule ved at huske, at der altså skal noget creme til.
  • Indstillinger
    Glycerin kan nogle gange virke tilstoppende, men det er da et forsøg værd.
    Men der er i hvert fald ikke nogen grund til at smide mange penge efter en sæbe til ansigtet. Mange af de billige er lige så gode. Jeg taler af erfaringer. Jge har brugte mange hundrede kroner på den slags før i tiden.
  • Indstillinger
    Hmm ok.

    Dt var mere fordi jeg stødte ind i denne artikl.
    http://www.acne.org/dove-beauty-bar-sen ... page1.html

    Jeg tænkte bare på hvorfor ikk bare blive ved med at bruge dove så :/
  • Indstillinger
    Ikke specielt gode anbefalinger på den side. Men hvis den er uden parfume, så brug du bare den. Bare den ikke udtørrer huden.
Log in eller Registrér for at kommentere.